اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور کاروان خدام آستان قدس رضوی

گلستانی‎ها زیر سایه خورشید قرار می‎گیرند

دبیر ششمین جشن زیر سایه خورشید در گلستان از برگزاری این جشن ملی در سطح استان خبر داد و گفت: گلستان از 24 تا 26 شهریورماه میزبان برنامه‎های جشن زیر سایه خورشید به مدت سه روز می‎شود.

گلستانی‎ها زیر سایه خورشید قرار می‎گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدحسام بنی‎فاطمه ظهر امروز در نشست خبری ششمین جشن زیر سایه خورشید در سالن اجتماعات کتابخانه میرفندرسکی گرگان اظهار داشت: در این جشن خدام آستان قدس رضوی در شهرستان‎های گنبدکاووس، مینودشت، رامیان، آق‎قلا، کردکوی، گرگان و دلند حضور پیدا می‎کنند.

وی با بیان اینکه جشن زیر سایه خورشید برای زندگی انسان از لحظه تولد تا مرگ برنامه‎هایی پیش‎بینی کرده است، تصریح کرد: بهترین جمله‎ای که برای این جشن در نظر گرفته‎ایم «من‎المهد الی اللحد» است با این مفهوم که از لحظه تولد یک نوزاد در بیمارستان که اذان و اقامه در گوشش قرائت می‎شود تا غبارروبی مزار شهدای گمنام که انتهای زندگی دنیوی است، برنامه‎ریزی شده است.

6 کشور خارجی، 22 استان و 120 شهرستان کشور میزبان جشن ملی زیر سایه خورشید

دبیر ششمین جشن زیر سایه خورشید در گلستان با بیان اینکه به دلیل تعطیلات تابستان، امسال در مدارس و مهدکودک‎ها برنامه جشن زیر سایه خورشید انجام نمی‎شود، اذعان کرد: ششمین جشن ملی زیر سایه خورشید در 22 استان کشور، 120 شهرستان و شش کشور خارجی برگزار می‎شود که از شش کشور خارجی، پنج کشور اسلامی و یک کشور «آلمان» اروپایی هستند.

بنی‎فاطمه با اشاره به اینکه استارت جشن‎های زیر سایه خورشید از روز گذشته در سراسر کشور کلید خورده است، بیان داشت: گلستان تقریباً جزو آخرین استان‎هایی است که مبادرت به برگزاری این جشن ملی خواهد کرد.

وی شعار محوری جشن زیر سایه خورشید را «نقشه خوشبختی من در دستان شماست» عنوان کرد و افزود: امسال جشن‎های زیر سایه خورشید روی سبک زندگی اسلامی و رضوی کار می‎کنند که سبک زندگی رضوی در کتابی با همین عنوان در تعداد 2 هزار نسخه در پنج شهرستان که برنامه تدارک دیده شده، توزیع می‎شوند.

رویکرد برنامه‎های جشن زیر سایه خورشید «علمی و معرفتی» است

دبیر ششمین جشن زیر سایه خورشید در گلستان در خصوص مفهوم شعار جشن ملی زیر سایه خورشید گفت: این موضوع به این مفهوم اشاره دارد که اگر در زندگی بخواهیم به خوشبختی برسیم راهش این است که نقشه راه را از امام‎رضا (ع) بگیریم و بیاموزیم.

بنی‎فاطمه با بیان اینکه در برگزاری جشن سه روزه زیر سایه خورشید به شهدای گمنام متوسل خواهیم شد، خاطرنشان کرد: آغاز برنامه‎های این جشن از گلزار شهدای گمنام شهرستان گنبدکاووس است و سپس عیادت و دلجویی از بیماران این شهرستان جزو برنامه‎های پیش‎بینی شده خواهد بود.

وی رویکرد برنامه‎های امسال جشن زیر سایه خورشید را کمی متفاوت‎تر از سال‎های گذشته دانست و بیان داشت: این جشن با اولویت سبک زندگی اسلامی، برنامه‎های مختلفی در سطح استان برگزار می‎کند و با حفظ فضای احساسی پنج‎ساله به سمت فضای علمی و معرفتی رهنمون می‎شود تا در این راستا روی مخاطبان خود تاثیرگذاری کند.

انتهای پیام/83001/ش‌30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول