اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان مطرح کرد

تمایل والدین هرمزگانی به القاب فاطمه و معصومه در نامگذاری‌ها

مدیرکل ثبت احوال هرمزگان گفت: تمایل والدین در این استان به استفاده از القاب حضرت فاطمه و معصومه (س)، در نامگذاری نوزادان قابل تامل و نشان از علقه قبلی مردم به این دو بانوی بزرگ اسلام دارد.

تمایل والدین هرمزگانی به القاب فاطمه و معصومه در نامگذاری‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی عسکری‌زاده پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر با بیان اینکه اول ذی‌القعده هر سال، سال روز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)،خواهر امام رضا (ع) است اظهار داشت: چنین روزی در ایران اسلامی به منظور احیا ارزش های انسانی دختران و ارتقا جایگاه آنان در جامعه روز ملی دختران نامیده شده است.

وی ضمن معرفی برخی القاب کریمه اهل البیت (ع) به عنوان الگو و نمونه کامل برای دختران با بیان اینکه سلامت دختران در توسعه انسانی نقش اولیه را در جامعه دارد گفت: حضرت معصومه (س) مظهر کامل یک دختر مسلمان و نمونه و الگوی اعلای انسانیت است.

عسکری زاده با اشاره به ولادت‌ حضرت معصومه (س) و ولادت حضرت رضا (ع) در ماه ذی‌القعده عنوان کرد: این ایام را دهه کرامت می‌نامند و برکات زیاد معنوی این دو خواهر و برادر برای مردم ایران در طول تاریخ تشیع بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: در این دهه با برگزاری جشن‌ و سرور می‌توانیم ارادت خود را به اهل بیت نشان دهیم و حقیقتا منظور از جشن‌ها افزایش شناخت و معرفت نسبت به آنهاست و خوب است بتوانیم با اجرای برنامه‌های فرهنگی در کنار این جشن‌ها الگوی مناسبی به نسل جوان ارائه دهیم.

مدیر کل ثبت احوال استان هرمزگان با اشاره  به نامگذاری روز ولادت حضرت فاطمه  معصومه (س) به عنوان روز دختر متذکر شد: این بانوی بزرگوار به عنوان بهترین الگو برای دختران است، زیرا از نظر علمی، معنوی و عبادت به درجه‌‌ای رسید که امام کاظم (ع) در شأن ایشان فرمودند: «فداها ابوها» یعنی پدرش فدای او باد.

در این مراسم همچنین گروه هنری لبخند به اجرای برنامه‌های شاد و مفرح برای حاضران پرداخت.

برگزاری مسابقه بین فرزندان دختر پرسنل، اهدا بسته‌های فرهنگی شامل زندگی نامه حضرت معصومه (س)، نماز آموز صوتی، کتاب عترت، مجموعه سخنرانی‌های معنوی ویژه دختران و برنامه‌های دیگر توسط فرزندان دختر پرسنل، ،برگزاری مسابقه پیامکی ویژه ولادت حضرت فاطمه معصومه (س)، شعر خوانی و دکلمه خوانی در مدح آن بانوی بزرگوار و اهدا جوایز به کارکنانی که نام حضرت معصومه و القاب ایشان را دارند نیز از جمله برنامه‌هایی بود که در این مراسم برگزار شد.

انتهای پیام/2310/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول