اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی:

اشتغال از مهم‌ترین نیازها و برنامه‌های محوری برای جوانان است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی مهم‌ترین بخش توجه به جوانان را آموزش، پژوهش و افزایش توان علمی آنها عنوان کرد و گفت: گفتمان دینی، سیاسی، حرفه‌آموزی و اشتغال از مهم‌ترین نیازها و برنامه‌های محوری استان برای جوانان است.

اشتغال از مهم‌ترین نیازها و برنامه‌های محوری برای جوانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدعلی نصرتی ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان، افزود: بحث اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در آذربایجان شرقی از حالت عرضه‌محور و ارائه برنامه از سوی کارشناسان و مسئولان در حال تبدیل شدن به برنامه و تقاضامحوری از سوی جوانان و نوجوانان بوده و در این راستا گام‌های خوبی نیز برداشته شده است.

وی تصریح کرد: برای تحقق برنامه و تقاضامحوری در برنامه‌ریزی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان استان در سال‌های آتی، باید تقسیم کار استانی بهتر و پررنگ‌تر انجام گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه مهم‌ترین بخش توجه به جوانان را آموزش، پژوهش و افزایش توان علمی آنها عنوان کرد و افزود: بخش تربیتی و اخلاقی، سلامت جسمانی و ورزش، نشاط اجتماعی، آموزش مهارت‌های زندگی، گفتمان دینی، سیاسی، حرفه‌آموزی و اشتغال از مهم‌ترین نیازها و برنامه‌های محوری استان برای جوانان است.

وی با بیان اینکه جوانان باارزش‌ترین سرمایه ایران اسلامی هستند، گفت: به همان اندازه که به برخی مسائل اهتمام و توجه داریم باید به مقوله جوانان نیز توجه ویژه‌ای صورت گیرد تا این سرمایه گرانبها و باارزش در راه اعتلای کشور عزیزمان به کار گرفته شود.

نصرتی در ادامه تصریح کرد: از نظام اسلامی ما جوانان باغیرتی تربیت یافته‌اند که شاهد درخشش آنها در تمام عرصه‌های علمی، فرهنگی و ورزشی هستیم و هر اندازه که به جوانان قدر، منزلت و اعتماد داشته باشیم به همان اندازه پیشرفت و شکوفایی را در ایران اسلامی خواهیم دید.

وی با اشاره به اینکه در بحث مشارکت جوانان حتما باید روی آموزش تاکید بیشتری شود، افزود: ما باید به جوانان آموزش بدهیم که چه کاری شایسته است و در این زمینه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی کنیم؛ البته قبل از مشارکت باید اعتماد ایجاد شده و از یک ‌سری کارهای ایجابی و سلبی اجتناب شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه دشمن از فضای خالی استفاده کرده و تفکر خود را غالب می‌کند، افزود: در این برهه، جوانان مورد طمع و حمله دشمنان هستند و مهم‌ترین سرمایه نظام را نباید رها کنیم و باید جوانان را با ایمان و باانگیزه تربیت کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این نشست بحث اوقات فراغت را یکی از مهم‌ترین مولفه‌های پیش روی دستگاه‌های اجرایی دانست و تاکید کرد: در بخش طراحی و اجرای این برنامه‌ها باید از نظرات و تفکرات جوانان استفاده بهینه شده و اجرای آن را بر عهده جوانان بگذاریم.

مهدی اسماعیلی افزود: ورزش و جوانان به عنوان یک قرارگاه و مرکز جهت برنامه‌ریزی در حوزه جوانان است و همه دستگاه‌های متولی امور جوانان باید هماهنگ با برنامه‌های حوزه جوانان باشند.

در این جلسه که در محل اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، شاخص‌های ساماندهی امور جوانان ابلاغی وزارت ورزش و جوانان به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ و از 14 دستگاه اجرایی و دولتی در بخش اوقات فراغت جوانان تجلیل شد.

انتهای پیام/60001/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول