اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دومین همایش‌های منطقه‌ای تئاتر «سوره ماه»

8 نمایش برگزیده فردا در یاسوج به اجرا گذاشته می‌شوند

معاون فرهنگی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 8 عنوان برگزیده از فردا در دومین همایش‌های منطقه‌ای تئاتر «سوره ماه» در یاسوج به اجرا گذاشته می‌شوند.

8 نمایش برگزیده فردا در یاسوج به اجرا گذاشته می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز نشست خبری معاون فرهنگی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد.

اسحاق آقایی در این نشست ضمن خیر مقدم به اصحاب رسانه اظهار کرد: با تعامل با رسانه‌ها می‌توان در راه اعتلای فرهنگ کهگیلویه و بویراحمد گام‌های موثری برداشته شود که این مهم با تعامل همه‌جانبه کلیه دستگاه‌ها و نهادها با اصحاب رسانه میسر است.

معاون فرهنگی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جشنواره تئاتر 11 دوره آن به صورت کشور برگزار شده‌، است، گفت: به دلیل برگزاری جشنواره به صورت کشوری گروه‌های شهرستانی نیز از این وضعیت ابراز نارضایتی و گله‌مند بودند که به همین منظور از سال گذشته استارت جشنواره منطقه‌ای آن نیز زده شد.

این مسئول از برگزاری اولین دوره منطقه‌ای تئاتر به میزبانی استان فارس خبر داد و گفت: در سنوات گذشته تا کنون تئاتر کهگیلویه و بویراحمد نیز در عرصه‌های مختلف جایگاه خاصی در سطوح مختلف داشته و دارد و در مجامع ملی و بین‌المللی حضور پررنگ داشته، است.

آقایی ابراز داشت: بر اساس شرایط و آمادگی لازم برای برگزاری جشنواره رئیس حوزه هنری استان با ارائه پیشنهاد به مرکز خواستار برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر «سوره ماه» در مرکز کهگیلویه و بویراحمد شد که از فردا و به مدت سه روز متوالی در یاسوج برگزیدگان جشنواره به مرحله اجرا گذاشته می‌شوند.

وی، ادامه داد: دومین همایش منطقه‌ای تئاتر سوره ماه با حضور استان‌های بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و چهارمحال و بختیاری نیز برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: در مرحله اول جشنواره 300 متون نمایشی طی فراخوانی به دبیرخانه جشنواره ارسال که از این تعداد 30 متون آن انتخاب و توسط کارشناسان مورد ارزیابی قرار گرفتند و هشت کار به عنوان برگزیده نهایی از فردا به اجرا گذاشته می‌شوند.

این مسئول فرهنگی با بیان این‌که نمایش «زاویله» از کهگیلویه و بویراحمد به نویسندگی رضا گشتاسب و کارگردانی رضا کریمی‌زاده فردا ساعت 17:15 در سالن استاد پناهی به اجرا گذاشته می‌شود، گفت: از فردا و به مدت سه روز متوالی جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره ماه در یاسوج با حضور برگزیدگان جشنواره نیز در یاسوج برگزار می‌شود.

آقایی در ادامه به ساعت اجرای دیگر نمایش‌ها جشنواره منطقه‌ای تئاتر «سوره ماه» اشاره کرد و گفت: نمایش «راحله در این غصه غرق می‌شود» به نویسندگی و کارگردانی احسان شادمانی از استان فارس فردا ساعت 19:30 در سالن استاد پناهی اجرا، «خانه سرهنگ» به نویسندگی علی‌اکبر کنعانی و کارگردانی ابراهیم شاکری از استان بوشهر 19 شهریور ساعت 11 صبح در سالن استاد پناهی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که حضور برای عموم آزاد بوده، گفت: نمایش «کلاله در خون» به نویسندگی فرهاد ارشاد و کارگردانی شهرزاد مهر آبادی از استان فارس 19 شهریور ساعت 17:15 در سالن استاد پناهی به اجرا گذاشته می‌شود، «عالیه» به نویسندگی و کارگردانی عبدالرضا سواعدی از خوزستان 19 شهریور ساعت 18:30 در آمفی تئاتر شهر اجرا می‌شود.

این مسئول اجرای نمایش «فنجان آبی» به نویسندگی احمد غلامی و کارگردانی سولماز همت‌زاده از چهارمحال و بختیاری ساعت 11 صبح 20 شهریور در سالن پناهی اجرا، نمایش «باد ما را خواهد برد» به نویسندگی مرتضی شاه‌کرم و کارگردانی علی غابشی از خوزستان ساعت 17:15 در سالن پناهی اجرا می‌شود و نمایش «پل نو» به نویسندگی پژمان شاهوردی و کارگردانی فضل‌الله شمرانی از بوشهر 20 شهریورماه ساعت 19:30 در سالن پناهی به اجرا گذاشته می‌شود.

آقایی تصریح کرد: جشنواره ماه برگرفته از سه کلمه معنویت، اندیشه و هنر بوده که محورهای اصلی جشنواره در این حوزه‌ها نیز اجرا می‌شوند.

معاون فرهنگی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: محور اصلی حوزه هنری آموزش بوده که تا کنون کلاس‌های آموزشی خروجی‌ بسیار خوبی در این زمینه داشته است.

آقایی در پایان اذعان کرد: در جشنواره منطقه‌ای تئاتر «سوره ماه» از بین هشت اثر برگزیده نهایی که از فردا به اجرا گذاشته می‌شوند دو الی سه اثر برای اجرا در مرحله کشوری برگزار می‌شود که 20 مهرماه در سالن‌های تئاتر کشور نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/82011/ع40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول