اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

پیام وزیر ارشاد به چهارمین جشنواره پیامک ادبی رضوی:

ابزارهای متعارف و فناوری روز در خدمت معنویت به کار گرفته شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به چهارمین جشنواره پیامک ادبی رضوی، برپایی این جشنواره را عرصه‌ای مناسب برای بهره‌مندی از ابزار روز در جهت نیل به اهداف مقدس دانست و تأکید کرد فناوری روز باید در خدمت معنویت به کار گرفته شود.

ابزارهای متعارف و فناوری روز در خدمت معنویت به کار گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی پیامی که در اختتامیه چهارمین جشنواره پیامک ادبی رضوی قرائت شد، برپایی جشنواره پیامک رضوی را عرصه‌ای مناسب برای بهره مندی از ابزار روز در جهت نیل به اهداف مقدس دانست.

متن کامل پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بدین شرح است:

 

باسمه تعالی

«اَللّهمَّ صَلِّ عَلی عَلیّ بْن مُوسی الرِّضا اَلمُرتَضی، اَلامام التَّقِیِّ النَّقیِّ، وَ حُجَّتِکَ عَلی مَنْ فَوق الارضِ وَ مَن تَحت الثَّری، الصِّدّیق الشَّهیدِ، صَلاه کَثیره تامَه زاکیَه مُتواصِله مُتواتِره مُترادِفَه، کَاَفْضَلِ ما صَلّیتَ عَلی اَحَدٍ من اوْلیائِک.»

معنویت و اخلاص، جز با توجه به فلسفه خلقت انسان و شناخت ابعاد گوناگون دنیا و عقبی و توجه به وظایف خطیر آدمی در حرکت از خود تا خدا، امکان پذیر نیست. پیامبران، امامان معصوم (ع)، اولیای الهی و همه خردمندان، صالحان و معلمان بزرگ تاریخ کوشیدند تا انسان را در توجه به این حقایق نورانی یاری دهند. آنان در تبیین این موضوعات، از واژه‌های شیوا، عبارات دل انگیز و بیان فاخر و هنرمندانه بهره بردند و سرلوحه کار آنان کلام اعجاز آمیز پروردگار عالمیان بود. قرآن کریم با عبارات شیوا و رسا، در بهترین شکل ممکن بر پیامبر گرامی اسلام (ص) نازل شد و از همان آغاز، شگفتی بزرگان عرب و ادیبان و هنرمندان را برانگیخت و آنان را مبهوت ساخت. این خود گواه صادقی بر این مدعاست که اندیشه های سترگ، با همراهی بیان معجزه گون و هنرمندانه، تأثیری ژرف در دل ها خواهد نهاد. بر این باور باید کوشید تا با بهره گیری مناسب از آثار هنری، زمینه گسترش معنویت را در جامعه فراهم آورد. این مهم، بارها و بارها در کلام حکیمانه امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای -دامت برکاته- تجلی داشته است.

بی تردید، برپایی جشنواره پیامک رضوی، عرصه‌ای مناسب برای بهره‌مندی از ابزار روز در جهت نیل به اهداف مقدس است. این جشنواره و امثال آن، به خوبی نشان می‌دهد که می‌توان ابزارهای متعارف و فناوری روز را در خدمت معنویت قرار داد و لحظه های خوش عرفانی را میهمان سفره های دل مشتاقان ساخت. چه دل های مشتاقی که با درنگ در واژه های آهوانه پیامکی کوتاه، کبوترانه به حرم ملکوتی امام رضا (ع) پر می کشد و چه چشمان منتظری که از این رهگذر، چشمه ساری جوشان از اشک و ارادت خالصانه می گردد. ما در عصری زندگی می کنیم که رسانه های غربی و دستگاه های تبلیغاتی استکباری، سعی در اغوای بشر و تنزل آن دارند. در این عصر، معطوف ساختن اذهان عمومی به ارزش ها و آرمان های معنوی، با رویکرد ادبی و هنری، خود مجاهدتی بزرگ و دربردارنده ثوابی عظیم است. بویژه آن که این تلاش عظیم، با احیای فرهنگ رضوی، و ترویج توحید ناب با در نظر داشت به حدیث سلسله الذهب و گسترش معنویت و محبت نسبت به امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) همراه باشد.

امید آن که این تلاش زمینه ساز گسترش ارتباطات معنوی و افاضات روحانی گردد.

در پایان از همه دست اندرکاران این تلاش معنوی سپاسگزارم و به همه کسانی که حائز رتبه برتر شده‌اند، صمیمانه تبریک می‌گویم.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول