اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت گرفت

جابه‌جایی 200 هزار مسافر از پایانه مرزی پرویزخان

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان کرمانشاه گفت: مجموع مسافران جابه‌جا شده ورودی و خروجی از پایانه‌های مرزی خسروی و پرویزخان در سال‌جاری 200 هزار نفر مسافر بوده است.

جابه‌جایی 200 هزار مسافر از پایانه مرزی پرویزخان

بهمن خسروانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه گفت: 3 میلیون و 800 هزار مسافر در سطح استان کرمانشاه جابه‌جا شده که این تعداد مسافر توسط 300 هزار دستگاه شامل انواع وسایل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری در سال‌جاری جابه‌جا شده‌اند.

وی اظهار داشت: از مجموع مسافرین جابه‌جا شده در سطح استان 25 هزار نفر توسط اتوبوس، 155 هزار نفر توسط مینی‌بوس و 120 هزار مسافر نیز توسط سواری‌های کرایه‌ای جابه‌جا شده‌اند.

وی تعداد مسافرین جابه‌جا شده در سطح درون استان کرمانشاه را 2 میلیون و 700 هزار نفر اعلام کرد و افزود: حدود یک میلیون و 100 هزار نفر در سطح برون استانی تردد داشته‌اند و میزان جابه‌جایی در سطح درون استان توسط 215 هزار سفر بوده و در سطح برون استان توسط 80 هزار سفر صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: از تعداد سفرهای صورت گرفته در ترددهای درون استانی بیش‌ترین جابه‌جایی با میزان 134 هزار سفر با مینی‌بوس و در ترددهای برون استانی، بیش‌ترین جابه‌جایی با میزان 36 هزار سفر به خودروهای سواری کرایه اختصاص داشته است.

*آمادگی 305 دستگاه اتوبوس برای دور دوم سفرهای تابستانی

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان کرمانشاه تامین رفاه حال مسافران را از وظایف مهم این اداره‌کل برشمرد و افزود: مسئولین و دست‌اندرکاران تمامی تمهیدات لازم را برای مسافران دور دوم سفرهای تابستانی در نظر گرفته‌اند.

خسروانی خاطر نشان کرد: در همین راستا اقداماتی نظیر هماهنگی قبلی برای تامین ناوگان کمکی، صورت وضعیت مورد نیاز شرکت‌ها، برنامه‌ریزی قبلی برای تهیه بلیت از طریق پیش‌فروش اینترنتی و در صورت لزوم افزایش ساعت کار پایانه‌های عمومی مسافری صورت گرفته است.

وی به اقداماتی نظیر آماده‌سازی ناوگان اشاره کرد و گفت: تعداد 305 دستگاه اتوبوس، یک‌هزار و 988 دستگاه مینی‌بوس و هزار و 146 دستگاه سواری در حال حاضر در سطح استان کرمانشاه آماده خدمت‌رسانی به مسافرین هستند.

* پایانه مرزی پرویزخان، فعال‌ترین پایانه مرزی کشور

این مقام مسئول افزود: در حال حاضر پایانه مرزی پرویزخان در زمینه ترانزیت، فعال‌ترین پایانه مرزی کشور محسوب می‌شود و ترانزیت 2 میلیون و 110 هزار تن سوخت از پایانه‌های مرزی پرویزخان و خسروی توسط 80 هزار و 788 کامیون از ابتدای سال تاکنون انجام گرفته است.

به گفته خسروی، عمده این جابه‌جایی مربوط به پایانــــه مرزی پرویزخان است و میزان سوخت جابه‌جا شده در 5 ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مشابه سال قبل با افزایش چشم‌گیر 80 درصدی مواجه بوده است.

وی اظهار داشت: شاهد افزایش 7/8 درصــدی در آمار ورود و خروج تردد و مسافر در این پایانه‌ها در سال‌جاری بوده‌ایم و مجموع مسافرین جابه‌جا شده ورودی و خروجی از پایانه‌های مرزی خسروی و پرویزخان در این مدت 200 هزار نفر مسافر بوده که در مقایسه با مدت مشــــابه سال قبل افزایش داشته است.

 خسروانی به نقش مهم و اساسی پایانه‌های مرزی اشاره کرد و افزود: پایانه‌های مرزی پرویزخـــان و خسروی از موقعیت حســـــاس و اهمیت فراوانی برخوردار بوده و نقش مهمی را در واردات و صادرات، تبادل فرهنگی و نیز اقتصادی کشور ایفا می‌کند. 

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان کرمانشاه در پایان خاطر نشان کرد: از مجموع آمار تردد مسافرین 102 هزار نفر به کشور وارد شده و 98 هزار نفر از کشور خارج شـده‌اند و امیدواریم مسافران با استفاده از ناوگان نقلیه عمومی سفری بی‌مخاطره و آسوده داشته باشند.

انتهای پیام/2700/س40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول