اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 15 روستا محقق می‌شود

برگزاری 80 برنامه فرهنگی به مناسبت دهه کرامت در بستک

به مناسبت دهه کرامت 80 برنامه فرهنگی، هنری و ادبی در 15 روستای شهرستان بستک برگزار و اجرایی می‌شود.

برگزاری 80 برنامه فرهنگی به مناسبت دهه کرامت در بستک

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، محمد مشتاق‌زاده صبح امروز در حاشیه نشستی مرتبط با دهه کرامت، ضمن تبریک فرا رسیدن این دهه و ولادت حضرت معصومه (س) با بیان اینکه دهه کرامت فرصت مغتنمی برای نشر و تعمیق فرهنگ اهل بیت به ویژه فرهنگ رضوی است، اظهار داشت: باید با بهره‌مندی از دریای خروشان آموزه‌های قرآنی، زمینه آشنایی هرچه بیشتر نسل جوان با فرهنگ اهل بیت به ویژه امام هشتم، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و بانوی دو عالم حضرت فاطمه معصومه (س) فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: علما و روحانیون مسئولند مردم را به توجه بیشتر به اهل بیت و معصومین (ع) و شناسایی شخصیت امام موسی ‌بن رضا (ع) و حضرت معصومه (س) تشویق کنند و همچنین نهادینه کردن ارزش‌های دینی را در اولویت امر قرار دهند.

فرماندار شهرستان بستک تصریح کرد: بانوان جامعه اسلامی باید با الگو قرار دادن زنان بزرگ جهان اسلام همچون حضرت فاطمه (س)، حضرت زینب (س) و حضرت معصومه (س) بیش از پیش برای اعتلا و پیشرفت جامعه اسلامی تلاش کنند.

مشتاق‌زاده بر عمق بخشیدن به معارف و اندیشه‌های اسلامی و محور قرار دادن سیره و فرهنگ معصومین (ع) در برنامه‌های تعیین شده در این دهه تأکید کرد و گفت: با توجه به حضور پرشور مردم به ویژه نوجوانان و جوانان بایستی جاذبه‌های لازم برای جذب جوانان فراهم شود.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به جنگ نرم دشمن و رسالت خطیر متولیان امور دینی و فرهنگی در تبیین و ترویج معارف اسلامی افزود: امروز دشمنان اسلام درصدد ترویج ابتذال و بی بند و باری در میان نوجوانان و جوانان میهن اسلامی هستند لذا وظیفه بسیار سنگینی بر دوش ما نهاده شده است.

فرماندار شهرستان بستک مراسم تجلیل از سادات شهرستان، پخش فیلم‌های پویانمایی رضوی ویژه کودکان، جشن گرامیداشت روز دختر، نقاشی رضوی ویژه کودکان و نوجوانان، همایش علمی پژوهشی امام رضا (ع)، شب شعر ملکوت هشتم، پخش فیلم‌های مستند رضوی، پخش فیلم‌های کوتاه و بلند رضوی و چند برنامه دیگر را از مهمترین برنامه‌های دهه کرامت در شهرستان بستک عنوان کرد.

وی یادآور شد: بیش از 80 برنامه فرهنگی، هنری و ادبی در 15 روستای شهرستان بستک همزمان با دهه کرامت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/88006/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول