اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر:

برای تکمیل مخازن ذخیره آب به 115 میلیارد ریال اعتبار نیاز است

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: برای تکمیل مخازن ذخیره آب استان بوشهر به 115 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

برای تکمیل مخازن ذخیره آب به 115 میلیارد ریال اعتبار نیاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، ابوالحسن عالی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حجم مخازن آب در شهرهای استان بوشهر 75 هزار متر مکعب افزایش می‌یابد، گفت: با افتتاح طرح‌های مخزن ذخیره آب در شهرها، حجم مخازن ذخیره آب در شهرهای استان بوشهر از 215 هزار متر مکعب به 290 هزار مترمکعب افزایش می‌یابد.

وی، طولانی بودن خطوط انتقال آب در استان بوشهر را یک معضل دانست و افزود: خط انتقال کوثر 600 و خط دوم و سوم آبرسانی نیز 250 کیلومتر طول دارند که بعضاً در زمان شکستگی خطوط آبرسانی، شهرهای استان بین 2 تا 3 روز دچار کم‌آبی می‌شود که آب مخازن تنها جوابگوی یک روز مشترکین است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اهمیت مخازن ذخیره آب، تصریح کرد: مخازن ذخیره آب در شهرها نه تنها باید جوابگوی نیاز آبی شهرها در مواقع بحرانی باشد، بلکه کنترل نوسانات مصرف نیز باید توسط مخازن صورت گیرد

عالی با بیان اینکه در زمان شکستگی خطوط انتقال آب بیش از 2 روز آب شهرها قطع می‌شود، تصریح کرد: با توجه به طولانی بودن خطوط، انتقال آب مخازن جوابگوی یک روز بی‌آبی شهرها است که لازم است مخازن آب استان بوشهر جوابگوی بیش از 2 روز از مشترکین باشد، چراکه در زمان بروز مشکل در خطوط، برای برگشتن به حالت اولیه خط از لحاظ هیدرولیکی 2 تا 3 روز زمان نیاز دارد تا جریان آب در خطوط به حالت اولیه برگردد.

عالی با بیان اینکه هم‌اکنون شهرهای استان بوشهر نیاز به حجم ذخیره ‌آب به میزان 500 هزار متر مکعب دارد، متذکر شد: اکنون شهرهای استان بوشهر توان یک سوم ذخیره آب را دارند؛ در واقع حجم ذخیره آب در شهرها 215 هزار متر مکعب است.

وی با اشاره به اینکه در هفت نقطه استان بوشهر مخازن ذخیره به حجم 75 هزار متر مکعب در دست ساخت است، بیان کرد: مخازن ذخیره آب در شهرهای بوشهر، گناوه، خورموج، بندرریگ، دیر، کنگان و کاکی در دست ساخت است که بخش عظیمی از آن‌ها امسال وارد مدار می‌شود.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تأکید کرد: برای تکمیل مخازن ذخیره آب به 115 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

عالی با بیان اینکه برخی از شهرها اخیرا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار گرفته‌اند، ابراز داشت: اکنون 32 شهر استان بوشهر از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره‌مند هستند که بعضی از شهرها فاقد مخزن بوده و لازم است در اسرع وقت نسبت به ساخت مخازن در این شهرها اقدام شود.

وی متذکر شد: در سال جاری در خورموج و شهرهای دالکی، دلوار و وحدتیه که یا فاقد مخزن ذخیره آب و یا با حجم ناکافی هستند، برای ساخت مخزن در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر احداث مخازن جدید به تصویب رسیده است که برای شروع آن 21 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بیان کرد: با وارد مدار شدن هفت مخزن ذخیره آب در شهرها که بین 20 تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، حجم مخازن ذخیره آب از 215 هزار متر مکعب فعلی به 290 هزار متر مکعب افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/66006/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول