اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حج و زیارت گلستان:

مساحت دهکده زیارتی حج گلستان به 20 هکتار افزایش یافت/ برنامه‎های حج اعلام شد

مدیر حج و زیارت گلستان با بیان اینکه پروژه دهکده حج تعیین تکلیف می‎شود، گفت: دهکده زیارتی حج از 12 هکتار به 20 هکتار افزایش پیدا می‎کند.

مساحت دهکده زیارتی حج گلستان به 20 هکتار افزایش یافت/ برنامه‎های حج اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مهدی شیخی ظهر امروز در جمع مدیران استان گلستان اظهار داشت: روز دوشنبه قرار است دو نماینده ویژه از حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری از تهران به گلستان عزیمت کنند تا پروژه مذکور به لحاظ حقوقی و قانونی تامین اعتبار شود.

وی تصریح کرد: بر اساس جلسه‎ای که با معاون عمرانی استاندار گلستان انجام شد، دستگاه‎های مرتبط اعلام آمادگی کردند تا این دهکده زیارتی به سرانجام مطلوب برسد و راه انسداد شده نیز قرار است بازگشایی شده و تقاضای حصارکشی برای آغاز عملیات عمرانی این پروژه در دستورکار است.

برنامه‎های خوبی در هفته حج پیش‎بینی شده است

مدیر حج و زیارت گلستان با تبریک هفته حج بیان داشت: 16 شهریور مصادف با اول ذیقعده نخستین روز حج است که در این ایام برنامه‎های فشرده فرهنگی و اجرایی در سطح کشور انجام می‎شود.

شیخی با بیان اینکه امسال به دلیل تعطیلات تابستان، زنگ حج نداریم، خاطرنشان کرد: سال گذشته 40 ماکت به 40 مدرسه ارائه شد که امیدواریم مدارس در 24 مهر تا عید سعید قربان برنامه‎های فرهنگی را انجام دهند.

وی؛ دیدار با مسئولان، ائمه جمعه، مسئولان سیاسی استان و استاندار و ارائه گزارش را از جمله برنامه‎های هفته حج عنوان کرد و گفت: برنامه‎های خوبی در هفته حج امسال در سطح استان پیش‎بینی شده است.

تعداد دفاتر کارگزاری حج در گلستان به 40 دفتر ارتقاء می‎یابد

مدیر حج و زیارت گلستان با بیان اینکه نصب ماکت کعبه از امروز در مقابل دفاتر زیارتی شروع می‎شود، یادآور شد: عملیات بازرسی از دفاتر نیز از امروز استارت می‎خورد.

شیخی؛ دیدار با خانواده شهدا، جانبازان، پیشکسوتان حج، کوهپیمایی، پیاده‎روی، حضور در نماز عبادی سیاسی جمعه را از دیگر برنامه‎های هفته حج عنوان کرد.

وی از فعالیت 32 دفتر کارگزاری در سطح استان خبر داد و گفت: تعداد دفاتر کارگزاری تا 38 الی 40 دفتر افزایش پیدا خواهد کرد.    

آنالیز قیمت‎ها به زائران اعلام می‎شود/ 92 درصد پول زائران حج در عربستان خرج می‎شود

مدیر حج و زیارت گلستان با بیان اینکه آنالیز قیمت‎ها به زائران اعلام می‎شود، تصریح کرد: 92 درصد پول زائران حج در عربستان خرج می‎شود که این هزینه‎ها شامل هواپیمایی، هتل، خوراک، حمل و نقل زمینی، درون و برون شهری، مشاعر، عوارض ورود به کشور میزبان، بیمه و بهداشت است و تنها هشت درصد پول زائران در ایران هزینه می‎شود.

شیخی درخصوص دریافت زودهنگام پول زائران گفت: کشور میزبان پول نقد دریافت می‎کند و وسایل و امکاناتن خود را از طریق یک مزایده اعلام می‎کند و کشورهایی نظیر اندونزی، ترکیه، ایران و ... در این مزایده شرکت می‎کنند لذا اگر ایران در این زمینه دیر اقدام کند مناسبترین مکان‎ها را برای زائران از دست می‎دهد و این غفلت موجبات رنجش زائران را نیز در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه کشور میزبان باید پاسخگوی نیاز 3 میلیون زائر باشد، اذعان کرد: تهیه 90 میلیون صبحانه، ناهار و شام برای زائران کار چندان آسانی نیست.

انتهای پیام/83001/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول