اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان غربی:

دختران سرآمد جامعه شناسایی و معرفی شوند

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: بین دختران و زنان جامعه ما عده‌ای از هر جهت سرآمد هستند که باید این افراد را شناسایی و به سایران هم معرفی کرد.

دختران سرآمد جامعه شناسایی و معرفی شوند

مریم دهقان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، فرا رسیدن میلاد حضرت معصومه (س) را تبریک گفت و اظهار داشت: در بین جوانان اطرافمان دخترانی عفیف، تحصیلکرده و موفق هستند که با هدف الگوسازی شناسایی و معرفی آن‌ها به سایران لازم است.

وی نامگذاری سالروز میلاد ایشان به عنوان روز دختر را مورد اشاره قرار داد و افزود: تجلیل از دختران موفق، نمونه، کارآفرین و خلاق بستر را برای فعال شدن سایر اقشار جامعه فراهم می‌کند، بنابراین گام برداشتن در چنین سمت‌و‌سویی به عنوان تکلیف مطرح است.

دهقان از اینکه در مورد حضرت معصومه (س) تاکنون کم سخن گفته شده و اقدامات مطالعاتی کمتری صورت گرفته است، اظهار تاسف کرد و بیان داشت: این بانوی بزرگوار در بین مسلمانان از جمله مردم ایران اسلامی جایگاه رفیع دارند ولی شان و منزلت والای ایشان همواره مورد غفلت بوده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی اظهار داشت: مادران ایثارگران و شهدا همچنین همسران و خواهران ایثارگران بانوانی همچون حضرت معصومه (س) و حضرت زینب (س) را برای خود الگو قرار داده و از گوهر وجود فرزندان خویش در راه اسلام و میهن گذشته‌اند.

دهقان با اظهار به اینکه حضرت معصومه (س) از جمله زنان حماسه‌ساز سال‌های صدر اسلام محسوب می‌شوند، ادامه داد: بانوان آزاده، متعهد و انقلابی کشور ما نیز چنین بانوانی را برای خود سرمشق قرار داده و در خلق حماسه سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری نقش‌آفرینی کنند.

وی با اظهار به اینکه آذربایجان غربی نسبت به سایر استان‌های کشور از موقعیت جغرافیایی، سیاسی و اجتماعی متفاوتی برخوردار است، نقش زنان را در این خطه پررنگ‌تر دانست و خاطرنشان کرد: بانوان به وسیله الهام گرفتن از شخصیت‌های برجسته صدر اسلام و از طریق به کار بستن ابتکار عمل و خلاقیت در تحقق منویات رهبری به طور روزافزون تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/61002/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول