اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه دامپزشکی نرماشیر:

نرماشیر بستری مناسب برای پرورش آبزیان است

مدیر شبکه دامپزشکی نرماشیر گفت‌:‌ شهرستان نرماشیر موقعیت مناسبی برای پرورش آبزیان در اختیار دارد.

نرماشیر بستری مناسب برای پرورش آبزیان است

حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، در نرماشیر اظهار داشت: از آنجا که شغل اکثر ساکنان شهرستان نرماشیر کشاورزی است، تامین آب کشاورزی با حفر چاه، نصب موتور‌پمپ و ساخت حوضچه پخش آب صورت می‌گیرد که شرایط مناسبی برای پرورش ماهیان گرمابی فراهم می‌کند.

مدیر شبکه دامپزشکی نرمانشیر افزود: استخرهای پرورش ماهیان گرمابی به شکل خاکی و با کمترین هزینه قابل ساخت است که با توجه به غذای ساده مورد نیاز و در دسترس بودن آن از جمله یونجه و ... کشاورزان نرماشیری می‌توانند با کمترین هزینه به پرورش ماهی پرداخته که یکی از مهم‌ترین منابع درآمد برای کشاورزان در نظر گرفته شده است.

جعفری تصریح کرد‌: هم‌اکنون در این شهرستان ظرفیت تولید 15 هزار قطعه ماهی وجود دارد که این مقدار با توجه به روند رو به رشد تمایل همشهریان به آبزی‌پروری در حال افزایش است و پیش‌بینی می‌شود تا یک سال آینده با افزایش تعداد واحدها و استخرها این ظرفیت به 20 هزار قطعه برسد.

وی عنوان کرد‌: در حال حاضر در شهرستان نرماشیر پنج واحد پرورش آبزیان گرمابی و سردابی به صورت فعال وجود دارد و با توجه به شرایط آب و هوایی این منطقه، پرورش ماهیان گرمابی در این شهرستان رونق بیشتری پیدا می‌کند.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان نرماشیر ابراز داشت: پرورش‌دهندگان باید با انجام اقدامات بهداشتی پیشگیرانه‌ قبل از ریختن بچه ماهی و‌ در زمان پرورش ماهی از بروز بیماری جلوگیری کنند تا مجبور به تحمل اقدامات درمانی نشوند که تا حدودی دشوار است.

جعفری با بیان اینکه موفقیت در پرورش ماهی بستگی زیادی به کسب آگاهی‌های لازم دارد، عنوان کرد: باید در تمام مراحل تأمین و پرورش به بنای کارگاه و مزرعه پرورش ماهی توجه کافی شود.

وی افزود‌: داشتن اطلاعات کافی از بیماری‌ها و شرایط بروز آن‌ها و عوامل مستعدکننده استخر به بروز بیماری نقش مهمی در کاهش بیماری‌ها دارد.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان نرماشیر گفت: قبل از ورود بچه ماهی استخرها را کاملا تخلیه و پاکسازی کرده، پس از آهک پاشی و کلرزنی برای ضد‌عفونی و خشک کردن بستر می‌توان استخر را آبگیری و بچه‌ماهی‌ها را رها کرد.

انتهای پیام/80026/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول