اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

تمام فارغ التحصیلان پزشکی و پرستاری جذب کار می‌شوند

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه در تمام زمینه‌های بهداشت و درمان و تحصیلات عالیه وضعیت بسیار مطلوبی داریم، گفت: امروز فارغ التحصیلان پزشکی و پرستاری جذب کار می‌شوند و حتی در زمینه پرستاری کمبود جدی داریم.

تمام فارغ التحصیلان پزشکی و پرستاری جذب کار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حسینقلی شهریاری بعد از ظهر امروز در نخستین همایش دانشجویان بنابی داخل و خارج از کشور با اشاره به تصویب نقشه جامع علمی کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: در چشم‌انداز 1404 قرار است جمهوری اسلامی در تمام زمینه‌ها به مقام اول دست یابد.

وی افزود: در خیلی از بخش‌ها به این مهم دست یافته‌ایم، ولی ممکن است با این روندی که حرکت می‌کنیم، به هدف بزرگی که مقام معظم رهبری آن را ترسیم کرده‌اند، نرسیم.

کمبود پرستار داریم

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در تمام زمینه‌های بهداشت و درمان و تحصیلات عالیه وضعیت بسیار مطلوبی داریم، افزود: امروز فارغ التحصیلان پزشکی و پرستاری جذب کار می‌شوند و حتی در زمینه پرستاری کمبود جدی داریم و هر قدر پرستار تربیت کرده و تحویل جامعه دهیم، ظرفیت اشتغال برای آنها فراهم است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس سپس با اشاره به واگذاری تصدی‌گری توسط دولت به مردم گفت: هدف این است که خیلی از بخش‌ها را تحویل مردم دهیم و با دادن تسهیلات مورد  نیاز مردم را به این سمت سوق دهیم. چون دولت تنها وظایف حاکمیتی را انجام می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به آغاز به کار شرکت‌های دانش بنیان در کشور تصریح کرد: با کمک تعدادی از اندیشمندان کشور برخی کارهای کلیدی که در کشور انجام نمی‌شد، الآن توسط شرکت‌های دانش بنیان انجام می‌شود که امیدواریم روز به روز شاهد شکوفایی این نظام در تمام زمینه‌ها باشیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مردم گرفتار مشکلات معیشتی هستند، اظهار کرد: اگر ما به فکر حل مشکلات معیشتی مردم نباشیم، معلوم نیست در انتخابات آتی مردم چه تصمیمی خواهند گرفت، از این رو باید به فکر حل مشکلات معیشتی مردم بود.

وی اظهار امیدواری کرد عملکرد دولت در مسیری حرکت کند که مورد رضایت مردم باشد.

فضای فرهنگی کلانشهرها نگران کننده است

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه سخنان خود مشکلات فرهنگی را یکی از مشکلات اساسی و جدی کشور برشمرد و گفت: فضای فرهنگی کشور به خصوص کلانشهرها فضای بسیار بدی است از این رو اول باید شکم مردم را سیر کرد.

شهریاری تصریح کرد: در چند ماه اخیر وضعیت فرهنگی کشور در حالت نگران کننده‌ای است و انتظاری که از مرکز کشور به عنوان شهری که در کشور اسلامی قرار دارد، به مراتب بالاتر از این است و جا دارد مسئولان امر تمهیدات لازم را بیندیشند.

نخستین همایش دانشجویان بنابی داخل و خارج از کشور با هدف شناسایی، بستر سازی و استفاده از ظرفیت‌های علمی و فرهنگی تحصیل کردگان و نخبگان شهرستان از سوی دانشگاه بناب، پیام نور بناب، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب و با همکاری دفتر نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی به مدت یک روز در شهرستان بناب برگزار شد.

انتهای پیام/60001/خ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول