اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گچساران خطاب به شورای شهر دوگنبدان:

شهرداری انتخاب کنید که دوگنبدان را گلستان کند

امام جمعه گچساران با بیان این‌که اعضای شورای شهر باید در انتخاب شهردار متفکرانه تصمیم‌گیری کنند، خطاب به اعضای شورای شهر دوگنبدان گفت: شهرداری انتخاب کنید که شهر دوگنبدان را گلستان کند.

شهرداری انتخاب کنید که دوگنبدان را گلستان کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه نخست نماز عبادی_‌سیاسی جمعه این شهرستان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری اظهار کرد: تقوا و پرهیزکاری موانع اصلی انحراف و ورود مؤمنان به آتش سوزان جهنم بوده و انسان متقی مورد لطف پروردگار قرار می‌گیرد.

وی در ادامه سنجیده سخن گفتن بر اساس تفکر را از ویژگی‌های مومنان برشمرد و افزود: انسان مؤمن همیشه بر اساس تعقل، تدبر و تفکر زبان به سخن باز می‌کند و اگر این امر در جامعه فرهنگ‌سازی شود بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

حجازی با نهی جامعه از غیبت و افترا گفت: کسانی که علیه مؤمنان غیبت می‌کنند، قدم به قدم به جهنم نزدیک‌تر می‌شوند و به بدترین شکل ممکن عذاب می‌شوند.

امام جمعه گچساران با بیان این‌که نماز و روزه فرد غیبت کننده مورد پذیرش خداوند قرار نمی‌گیرد، تصریح کرد: خداوند تبارک انسان غیبت‌کننده را در میان مردم رسوا کرده و از او انتقام می‌گیرد.

خطیب جمعه گچساران در خطبه دوم نماز جمعه گچساران با تقدیر و تشکر از تلاش‌های فرماندار این شهرستان و مسئولان تصمیم‌گیرنده در حوزه برنامه و بودجه زمینه در راستای اخذ اعتبار برای ادامه تکمیل مصلای گچساران گفت: تقریبا اعتباری برای مصلا در نظر گرفته شده که مقدار کمی از کار این پروژه را جلو خواهد برد البته با این اعتبار تکمیل نمی‌شود اما تا حدودی روند ادامه تکمیل مصلا پیش می‌رود.

حجازی در بخش دیگری از خطبه دوم خود در نماز جمعه این هفته گچساران با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در زمینه تحولات اخیر سوریه و تحرکات آمریکا عنوان کرد: مقام معظم رهبری نسبت به خوی استعماری و استکباری آمریکا فرموده‌اند که جبهه استکبار به ویژه آمریکا منافعی با نگاه استعماری تعریف می‌کنند به این معنا که مردم عالم همه از بین بروند تا منافع آمریکا تأمین شود.

وی اظهار کرد: آمریکایی‌ها به دلیل نداشتن دین و منطق و عدم رعایت حرمت بشر و بشریت زبان منطق را درک نمی‌کنند و اظهار می‌کنند که ما با سازمان ملل و اعتراض ملت‌های جهان کاری نداریم.

حجازی نفت خاورمیانه را منافع مهم استکبار دانست و بیان کرد: آنها در پی نفت هستند و جریان جعلی ادعای داشتن بمب هسته‌ای و سلاح شیمیایی توسط عراق بهانه‌ای برای حمله به این کشور و تاراج نفت منطقه بود.

امام جمعه گچساران با بیان این‌که سلاح شیمیایی عراق تنها بهانه‌ای برای تاراج نفت این کشور بود، متذکر شد: حمله به عراق به بهانه وجود سلاح‌های شیمیایی بود در حالی که همین سلاح‌ها توسط آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان این قدرت استعماری به عراق ارسال شد و نکته جالب قضیه سکوت محض آنها در برابر استفاده عراق از این سلاح‌ها علیه ایران بود.

حجازی با اشاره به نکته مهم و قابل تأمل رهبری مبنی بر این‌که حمله به سوریه به نفع حمله‌کنندگان نیست، گفت: شاید خواست خداوند بر سبب خیر شدن دشمن شود و با حمله آمریکا به سوریه در نتیجه اتحاد مسلمانان اسرائیل غاصب برای همیشه  از صحنه روزگار محو شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر و تشکر از شورای دور سوم شهر دوگنبدان و تبریک به مناسبت آغاز به کار شورای شهر اسلامی در دور چهارم خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر در انتخاب شهردار از خدا بترسند، شهرداری انتخاب کنند که متعهد، متخصص، کار بلد و خداترس باشد و شهر را به گلستان تبدیل کند.

حجازی با نقل حدیثی از پیامبر اکرم(ص) خطاب به شورای شهر دوگنبدان ابراز کرد: اعضای شورا و شهردار باید راستگو و با مردم روراست باشند و مسئولیت امانتی در دستان شورا بوده که باید اعضای شورا مواظب باشند؛ کسی چشم طمع و دست درازی به اموال و زمین مردم را نداشته باشد.

امام جمعه گچساران گفت: اعضای شورا باید بر عهد و پیمان خود با مردم پایبند بوده و در این راه از هیچ پست و مقامی تبعیت نکنند.

حجازی اخلاق‌مداری را از دیگر خصوصیات اعضای شورا برشمرد و تأکید کرد: با قدرت ایمانی و دینی شهردار انتخاب کرده و تلاش کنید شهر به جایگاه خود برسد.

انتهای پیام/84012/خ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول