اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خبر داد

حضور نمایندگان یونیسف و اکو در جشنواره بازی و اسباب‌بازی قزوین

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی یونیسف و اکو در جشنواره بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز در قزوین حضور می‌یابند.

حضور نمایندگان یونیسف و اکو در جشنواره بازی و اسباب‌بازی قزوین

سعید وزیری‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین با اعلام برنامه‌های شاخص جشنواره بازی و اسباب‌بازی قزوین اظهار داشت: موزه تاریخ ادبیات کودکان کشور که حاصل پژوهش‌های 50 ساله پژوهشگران این حوزه است و مستندات خوبی از نقاط مختلف کشور جمع‌آوری کرده‌اند، در این نمایشگاه ارائه می‌شود.

وی با بیان این مطلب که وسعت غرفه‌های بازی‌های رایانه‌ای نسبت به سال گذشته 10 برابر شده است، گفت: نمایش 70 اسباب‌بازی قدیمی بازسازی‌شده و در کنار اسباب‌بازی‌های قدیمی با قدمت 60 تا 70 سال، ارائه 80 بازی بومی و محلی در این جشنواره، برپایی نمایش‌های عروسکی استانی و کشوری و حضور قصه‌گویانی از کشورهای خارجی در روزهای پایانی جشنواره از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

وزیری‌نژاد هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی بازی‌های بومی محلی و سالم به کودکان و خانواده‌ها و تبدیل قزوین به مقصد گردشگری عنوان کرد.

وی ادامه داد: معرفی بازی‌های کم خرج و بازی‌های سالم رایانه‌ای که خطرات روحی و روانی کمتری نسبت به بازی‌های غربی دارند، اطلاع‌رسانی برای انتخاب اسباب‌بازی‌های فکری و خلاقانه، فراهم کردن فضای شور و نشاط اجتماعی برای کودکان و آشنا کردن کودکان با فرهنگ از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی از حضور سفرای خارجی همراه خانواده‌هایشان در این جشنواره خبر داد و افزود: مدیر موزه اسباب‌بازی شانگهای و مدیر جشنواره بین‌المللی کودکان کویت و مسئولانی از لبنان در این جشنواره حضور می‌یابند.

این مسئول ادامه داد: همچنین قصه‌گویانی از کشورهای کانادا، آذربایجان، هندوستان، عراق و بوسنی به قصه‌گویی می‌پردازند.

وی به دو برابر شدن فضای جشنواره اشاره و خاطرنشان کرد: غرفه‌های فرهنگ رضوی، غرفه‌های بازی‌های رایانه‌ای و دیجیتالی، ایجاد فضا برای بازی کودکان، بخش بین‌الملل و برگزاری جشنواره دوقلو‌ها از برنامه‌های جدید است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با هماهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان قزوین، کودکان محروم از سایر شهرهای استان قزوین در نمایشگاه بازی و اسباب‌بازی حضور پیدا خواهند کرد.

وزیری‌نژاد بیان کرد: در حیاط سعدالسلطنه برای بازی کودکان و نوجوانان 20 بازی بومی و محلی طراحی شده است که روزانه دو بازی اجرا خواهد شد.

وی افزود: در جشنواره اسباب‌بازی موزه تاریخ و ادبیات در مجموعه نگارالسلطنه برگزار خواهد شد که در این موزه اسباب‌بازی‌های سراسر کشور از زمان باستان تا امروز به نمایش گذاشته خواهد شد و همچنین کتب درسی از زمان پهلوی تا حاضر نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه رایزنی‌ها برای حضور مهمانان خارجی ادامه دارد، افزود: کمیته ترافیک به مسئولیت مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل شهرداری قزوین؛ هماهنگی‌های لازم را در زمینه ترافیک انجام داده است.

وزیری نژاد از همکاری دیگر دستگاه‌های استان در جشنواره امسال نیز خبر داد و اظهار داشت: استانداری، کانون پرورش فکری کودکان کشور و استان، نیروی انتظامی، سازمان نوسازی و زیباسازی، حمل‌ونقل و ترافیک، روابط عمومی و صدا و سیما تعامل خوبی با سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در برگزاری این جشنواره داشته‌اند.

وی در پایان علت تغییر زمان جشنواره بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز از عید نوروز به شهریورماه را مصادف شدن برگزاری این جشنواره با ایام فاطمیه عنوان و خاطرنشان کرد: با بررسی‌های انجام‌شده و با توجه به اینکه جشنواره روز قزوین فرصت مناسبی برای برپایی جشنواره‌های این‌چنین در معرفی بیشتر شهر قزوین است، برگزاری آن به شهریورماه موکول شد و تا چهار سال آینده نیز در همین زمان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/2667/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول