اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد قزوین تأکید کرد

انتقال فرهنگ اسلامی به جهانیان با تحقق سبک زندگی اسلامی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: اگر بتوانیم آنگونه که شایسته است سیره و سبک زندگی اسلامی را در زندگی خود وارد کنیم، قادر به انتقال و القای این فرهنگ به جهانیان خواهیم بود.

انتقال فرهنگ اسلامی به جهانیان با تحقق سبک زندگی اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین محمدحسین شفیعی‌ها امروز در اختتامیه هشتمین دوره جشنواره نمایشنامه نویسی رضوی ضمن تکریم مقام هنرمندان در انتقال مفاهیم ناب معنوی اظهار داشت: به واقع زبان کلمات همیشه کارآمد نیست و گاهی موجب القای خستگی می‌شود.

وی افزود: این در حالی است که زبان هنر همواره قادر است مفاهیم ناب را با ایجاز و به بهترین نحو، زیبایی بخشیده و در اختیار مخاطب قرار دهد و اساسا تمام هنر هنرمند در همین معنا نهفته است.

وی برگزاری هفته‌های فرهنگ رضوی در اقصی نقاط کشور را سنتی حسنه دانست که موجب روشن شدن زوایای مختلف زندگی ائمه اطهار و به طور ویژه امام رضا (ع) می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: به موجب عافیتی که از برکت حضور امام رضا (ع) نصیب این مرز و بوم شده است؛ انتظار می‌رود سیره رضوی در زندگی همه ایرانی‌ها جریان یابد.

شفیعی‌ها انعکاس نسیمی از سیره اهل بیت (علیهم السلام) را یکی از ثمرات گوهر‌بار انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: دنیای امروز دچار کسالت و یأس از مادی‌گرایی شده است و به شدت به تفکر ناب اسلامی نیاز دارد.

این مسئول تأکید کرد: اگر بتوانیم آنگونه که شایسته است سیره و سبک زندگی اسلامی را در زندگی خود وارد کنیم، قادر به انتقال و القای این فرهنگ به جهانیان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین آسیب‌ها در این برهه زمانی گرفتار اشباع کاذب شدن است و هرچه به فرهنگ زندگی ائمه نزدیک‌تر شویم، موفقیت‌های بیش‌تری نصیبمان خواهد شد، لذا نباید هرگز در این زمینه احساس غنا کرده و خود را بی‌نیاز بدانیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با تأکید بر رجوع به روایات به عنوان منبعی ارزشمند برای نیل به سبک زندگی رضوی، ادامه داد: دین‌شناسی، برخورداری از اندازه و برنامه‌ریزی و شکیبایی بر سختی‌ها و ناملایمات از جمله تأکیدات امام هشتم برای دستیابی به اعتدال در زندگی است که باید به آن توجه کرد.

در ادامه این مراسم برگزیدگان هشتمین جشنواره بین‌المللی نمایشنامه‌نویسی رضوی که به وسیله هیئت داوران متشکل از ناصر ایزدفر، نادر برهانی مرند و یوسف فخرایی و از بین 102 اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره انتخاب شده بود، مورد تقدیر قرار گرفتند.

بر این اساس در بخش نمایشنامه‌های صحنه‌ای مرجان موسی‌نژاد با نمایشنامه «میر مطهر، انگشتر متبرک و چند داستان دیگر» از رشت، محسن پاکدامن با نمایشنامه «ودیعه» از کرج و هاشم پورمحمدی با نمایشنامه «یک طناب محکم» از کرمانشاه به ترتیب رتبه‌های نخست تا سوم را به دست آوردند و با اهدای تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبالغ 15، 10 و هشت میلیون ریال مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین در بخش نمایشنامه‌های کودک و نوجوان و عروسکی محمد برومند از تهران با نمایشنامه «فرشته باران»، موسی هدایتی از کردستان با نمایشنامه «اینجا مترسک‌ها تنها هستند» و راحله فرستاده از تربت حیدریه با نمایشنامه «ترنج» حائز رتبه‌های اول تا سوم شده و با اهدای تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبالغ 12، 10 و هشت میلیون ریال مورد تقدیر قرار گرفتند.

شایان ذکر است در بخش نمایش صحنه‌ای افزون بر سه نمایشنامه حائز رتبه، از نمایشنامه‌های «ننه خورشید»، «سه دقیقه تا بهشت» و «مقتل ماهی سرخ» که به ترتیب آثاری از سیدجواد اشکذری نداف از مشهد، آرمان طیران از شیراز و وحید درویش از رشت بود، تقدیر ویژه به عمل آمد.

ناگفته نماند مجموعه آثار منتخب این جشنواره نیز همچون ادوار قبل در قالب مجموعه‌ای به چاپ خواهد رسید.

انتهای پیام/2667/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول