اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوکان:

وظیفه شوراها خدمت به خالق و مخلوق است

امام جمعه بوکان با تاکید بر اینکه وظیفه شورا خدمت به خالق و مخلوق است، گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا باید به گونه‌ای به وظایف خود عمل کنند که در راستای رضایت خداوند متعال، مقام معظم رهبری و مردم گام بردارند.

وظیفه شوراها خدمت به خالق و مخلوق است

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوکان ماموستا عبد‌الرحمان خلیفه‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بوکان، اظهار داشت: روحانیون باید در ادای وظایف خود از پیامبر اکرم (ص) تبعیت کنند.

وی به اهمیت توجه والدین در نام‌گذاری نوزاد اشاره کرد و افزود: باید در زمینه تربیت احکام دینی، نماز، حج، زکات و اصول و فروع دین توجه ویژه‌ای انجام شود.

خلیفه‌زاده تصریح کرد: باید در رفتار، اعمال و کردار خود توجه داشته و نباید نتیجه یک ماه روزه‌داری را با اعمال و کردار نادرست از بین ببریم.

وی با اشاره به شوراهای اسلامی شهر و روستا، ابراز داشت: وظیفه شورا خدمت به خالق و مخلوق بوده و شوراهای اسلامی شهر و روستا باید به گونه‌ای به وظایف خود عمل کنند که در راستای رضایت خداوند متعال، مقام معظم رهبری و مردم گام بردارند.

خلیفه‌زاده شوراهای اسلامی شهر و روستا را نمایشی از یک نظام مردمی عنوان کرد و افزود: اگر برای سایر نهادها داشتن پیشینه سیاسی و مدیریتی لازم است اما اعضای شوراها مردم عادی هستند که از سوی همشهری‌های خود برای اداره بهتر محل زندگی خود انتخاب می‌شوند.

وی با بیان اینکه مساله شور و مشورت و مشاوره در اسلام و در منطق عملى پیشوایان حق از اهمیت بسیارى برخوردار است، اذعان کرد: در سیره پیامبر اکرم (ص) نوشته‏اند که آن حضرت با اصحاب خود بسیار مشورت مى‏کرد.

خلیفه زاده تصریح کرد: یکی از علل عقب ماندگی کشورهای توسعه نیافته سلطه انسان‌های مستبد و بی‌کفایت و بهره‌برداری نکردن از عقل جمعی و مدیریت مشورتی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسئله سوریه مربوط به تمام کشورهای اسلامی است، اعلام کرد: همه مسلمانان باید در هر کجا از حقوق مردم سوریه دفاع کنند تا استکبار جهانی اجازه تجاوز به سوریه را به خود ندهد.

انتهای پیام/61005/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول