اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گلستان:

بیش از 20 هزار ماموریت توسط اورژانس گلستان انجام شد

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: در پنج ماهه نخست سال جاری 20 هزار و 807 ماموریت امداد و نجات توسط نیروهای اورژانس این استان انجام گرفته است.

بیش از 20 هزار ماموریت توسط اورژانس گلستان انجام شد

محمدجواد مقسمی امروز در گفت‌وگو  با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: از این تعداد ماموریت، 15 هزار و 288 مورد حوادث غیرتصادفی بوده که 8 هزار و 554 نفر از بیماران این حوادث به بیمارستان منتقل شدند.

5519 ماموریت برای نجان مصدومان تصادفی بین شهری و درون شهری گلستان 

وی خاطرنشان کرد: تعداد 5 هزار و 93 نفر نیز از مصدومان غیرتصادفی به شکل سرپایی مورد درمان و رسیدگی پزشکی قرار گرفته‌اند.

مقسمی با اشاره به تعداد ماموریت اورژانس برای حادثه‌دیدگان تصادف جاده‌ای و داخل شهری اضافه کرد:‌ طی پنج ماهه نخست امسال 5 هزار و 519 مورد ماموریت برای مصدومان تصادفی انجام گرفته است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان ادامه داد: از این تعداد یک هزار و 54 نفر مصدوم به بیمارستان منتقل و 625 مورد نیز به صورت سرپایی  مداوا شدند.

بیشترین بیماری مصدمان غیرنصادفی در گلستان بیماری‌های قلبی و عروقی

عضو کارگروه آموزش همگانی و امداد و نجات مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به بیشترین نوع بیماری بیماران غیر تصادفی در گلستان بیان داشت:‌ بیشترین بیماران این بخش را در استان بیماران قلبی و عروقی تشکیل می‌دهند.

مقسمی یادآور شد: آشنایی افراد با کوچک‌ترین اصول امداد و نجات می‌تواند مانع از مرگ بسیاری از این هموطنان عزیز شود.

بیشترین تصادفات گلستان در حوزه درون شهری است

وی با تاکید بر این موضوع که بیشترین حادثه‌دیدگان در تصادفات جاده‌ای در حوزه شهری هستند، تصریح کرد: این افراد بیشتر موتورسواران و عابرانی هستند که به خاطر بی‌توجهی خود یا رانندگان دچار حادثه می‌شوند.

این مسئدول متذکر شد: این افراد در این تصادفات در شرایط حاد، بیشتر دچار جراحات، قطع‌شدگی اعضای بدن و در برخی موارد دچار خونریزی داخلی می‌شوند.

افزایش حوادث گلستان در 5 ماهه نخست امسال  

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان تعداد حوادث پنج ماهه نخست امسال را نسبت به سال گذشته رو به افزایش قلمداد کرد و گفت: در سال 1391 طی مدت مشابه، 19 هزار و 302 ماموریت حوادثی توسط ارژانس استان انجام گرفته است.

به گفته مقسمی، تعداد تصادفات غیرجاده‌ای در این مدت 13 هزار و 389 مورد و 5 هزار و 913 مورد تصادف جاده‌ای و درون شهری بوده است.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد. 

انتهای پیام/83002/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول