به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، غفور راستین ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرهنگسازی صورت گرفته در زمینهی مزاحمت تلفنی برای شماره امدادی 115 در شهرستان اصفهان اظهار کرد: با اقدامات فرهنگی صورت گرفته با ارگانهای دولتی، روزنامهها و خبرگزاریها و نیز توزیع بستهها و کتابهای آموزشی در میان قشرهای مختلف استان، مزاحمتهای تلفنی 115 از 14 درصد در سال 91 به 12 درصد در سال جاری کاهش یافت.
وی با بیان اینکه هنوز مزاحمتها وجود دارد،افزود: هنوز درصد مزاحمت برای یک شماره امدادی درصد بالایی است،
مدیر حوادث و فوریتهای پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: البته هنوز هم مزاحمتهای صورت گرفته از طریق تلفنهای عمومی و تا حدودی تلفنهای همراه اعتباری بسیار زیاد است که این امر اطلاعرسانی و فرهنگسازی بیشتر را در این خصوص میطلبد.
وی ادامه داد: در برخی موارد امدادخواهان به دلیل استرس فراوان، شرایط جسمی نامناسب و یا عدم آگاهی از آدرس دقیق محل حادثه با مشکل ارائهی آدرس به کارشناسان اتاق فرمان مواجه میشوند و این امر امدادرسانی سریع را با مشکل روبرو میکند.
راستین گفت: بر این اساس امدادخواهان ضمن تماس با اورژانس 115 و ارائه آدرس دقیق،فردی را به عنوان راهنما در مسیر آمبولانس قرار دهند.
مدیر حوادث و فوریتهای پزشکی عنوان کرد: در این راستا با همکاری شرکت مخابرات استان سامانهی ثبت آدرس پستی تلفنهای ثابت امدادخواهان در شهرستان اصفهان راه اندازی شد و با کمک این سامانه میتوان موقعیت دقیق فرد امدادخواه را دریافت کرده و امدادرسانی به وی را سرعت بخشید و ضمنا برخی از موارد مزاحمت و ماموریت کاذب را تشخیص داده و از طریق مقامات انتظامی و قضایی پیگیر شد.
انتهای پیام/63012/ح30/ژ1001