اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین مسئول موسسه مهر رزمندگان:

8500 دانش‌آموز یزدی در طرح آیه‌های تمدن شرکت کردند

جانشین مسئول موسسه مهر رزمندگان استان یزد گفت: سال گذشته 8هزار و 500 دانش‌آموز یزدی در طرح آیه‌های تمدن شرکت کردند که حاصل آن انتخاب 54 دانش‌آموز نخبه و استفاده آنها از حمایت‌های بسیج در امور تحصیلی بود.

8500 دانش‌آموز یزدی در طرح آیه‌های تمدن شرکت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمد شریفی، صبح امروز پنج‌شنبه در همایش توجیهی و تجلیل از نخبگان آیه‌های تمدن اظهار داشت: اعضای طرح آیه‌های تمدن در استان یزد امسال خوش درخشیدند و باعث افتخارآفرینی برای یزد و کشور اسلامیمان شدند.

وی با بیان اینکه بسیج همواره پس از انقلاب هرجا احساس نیاز بوده، وارد عمل شده است، افزود: اکنون به بسیج در عرصه علمی کشور نیاز است بر این اساس در عرصه علمی و فرهنگی به صورت جدی وارد عمل شده و طرح آیه‌های تمدن را شکل داده است.

شریفی با تشریح طرح آیه‌های تمدن عنوان کرد: در این طرح دانش‌آموزان بسیجی و نخبه شناسایی و به سوی دانشگاه‌ها هدایت می‌شوند و در این مسیر از آنها حمایت می‌شود تا نیروهای مستعد و ممتاز تربیت شوند و در آینده به عنوان نیروهای متعهد و متخصص، مسئولیت‌های مختلف را در جای جای کشور بر عهده بگیرند.

وی یادآور شد: سال گذشته 8 هزار و 500 نفر از دانش‌آموزان دبیرستانی که دارای معدل 19 به بالا بودند، در این طرح ثبت‌نام کردند که از میان آنها 54 دانش‌آموز نخبه انتخاب شدند تا با استفاده از حمایت‌های بسیج به اهداف مورد نظر نزدیک شویم.

شریفی ادامه داد: در اجرای طرح آیه‌های تمدن، این دانش‌آموزان از مشاوره‌های متعدد حضوری و غیرحضوری بهره گرفتند و کتاب‌های کمک آموزشی در اختیار آنها قرار گرفت و با کمک مشاورانی که 24 ساعته در دسترس آنها قرار داشتند، اشکالات درسی آنها رفع و از آزمون‌های تستی و تقویتی بهره‌مند شدند.

وی تصریح کرد: همه همکاران این طرح با دیدگاه تکلیف‌گرایانه به این طرح نگاه کردند و خوشبختانه تلاش آنها و دانش‌‌آموزان به بار نشست و در کنکور امسال نتایج مطلوبی کسب کردند.

شریفی بیان کرد: از 54 دانش‌آموز منتخب، 49 نفر رتبه‌های زیر هزار و پنج نفر نیز رتبه‌های زیر 3 هزار کسب کردند.

وی با اشاره به اینکه امسال سهمیه استان یزد در طرح آیه‌های تمدن افزایش یافته است، اظهار امیدواری کرد: تعداد بیشتری در این طرح حضور پیدا کرده و افتخارآفرینی کنند.

شریفی خاطرنشان کرد: ادامه این طرح در دانشگاه‌ها نیز دنبال خواهد شد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: طرح آیه‌های تمدن، همانند نقشه راه در مسیر علم‌آموزی عمل می‌کند.

سردار اکبر فتوحی بیان کرد: از راه علم می‌توان به قله رسید و طرح آیه‌های تمدن در واقع محبتی است که خدا به عده‌ای از شما عطا کرده است.

وی از برگزیدگان کنکور سراسری در استان یزد خواست: حال که با رتبه‌های خوب وارد دانشگاه شده‌اید، سعی کنید با علم و تخصص و تعهد خود، اسلام ناب محمدی را ترویج کنید.

در این مراسم از علیرضا هروی رتبه هفت کنکور، سهیلا سبحانی رتبه 13 کنکور، محسن ماندگاری رتبه 14 کنکور و جمع دیگری از رتبه‌های زیر هزار کنکور سراسری در استان یزد که زیر پوشش طرح آیه‌های تمدن قرار دارند، تجلیل شد.

انتهای پیام/2464/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول