اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل مجمع خیران سلامت کشور خبر داد

اهدای 2 هزار میلیارد تومان از سوی خیران به بخش سلامت

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور از اهدای دو هزار میلیارد تومان توسط خیران برای کمک به بخش بهداشت و درمان در طول سه سال عمر فعالیت مجمع خیران سلامت در کشور خبر داد.

اهدای 2 هزار میلیارد تومان از سوی خیران به بخش سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس از کردستان، سیدرضا نیری بعد از ظهر امروز در حاشیه بهره‌برداری از طرح‌های بهداشتی و درمانی قروه در گفت‌و‌گوی اختصاصی با فارس از عضویت 30 هزار نفر در مجمع خیرین سلامت خبر داد و اظهار کرد: بیش از پنج هزار هیئت امنا و هیئت مدیره در 140 شعبه در سراسر کشور، کار هدایت و ساماندهی امور خیریه بخش بهداشت و درمان را بر عهده دارند.

وی افزود: تاکنون یک‌هزار و 200 مرکز درمانی و بهداشتی در سراسر کشور به همت خیرین احداث شده است.

نیری در ادامه با اشاره به برخی برنامه‌های مجمع خیرین سلامت در کشور گفت: هدف اصلی ما در مجمع تنها توجه به بحث درمان نیست، بلکه در تلاش هستیم تا برای پیشگیری و سلامت نیز برنامه‌هایی اجرا کنیم.

مشاور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اذعان داشت: از جمله این برنامه‌ها رایزنی با بیمه برای اجرای طرح بیمه مادام‌العمر بیماران سرطانی است با اجرای این مهم بیماران با پرداخت 500 تا 600 هزار تومان در طول 5 سال بتوانند به صورت دایم بیمه شوند.

وی با بیان اینکه  طرح بیمه افراد نابارور یکی دیگر از برنامه‌ها مجمع است، اظهار کرد: این طرح‌ها قرار بود امسال اجرایی شود که به دلیل برخی اتفاقات به آینده موکول شد.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور از تشکیل کمیته‌ای از پزشکان خبره در مجمع برای مشاوره در امر سلامت و پیشگیری خبر داد و افزود: صحبت‌هایی هم در مجلس شورای اسلامی به عمل آمده است تا بودجه‌ای به مجمع اختصاص یابد که در صورت تحقق به استان‌های کم‌برخوردار اختصاص خواهد یافت.

نیری با اشاره به رشد سالانه 30 تا 40 درصدی کمک‌های خیرین به مجمع خیرین سلامت کشور، ابراز داشت: سال گذشته کمک‌های خیرین بالغ بر 3 هزار و 500 میلیارد ریال بود که پیش‌بینی می‌شود امسال رشد قابل توجهی نسبت به سال‌های قبل داشته باشد.

وی با تأکید براینکه به دنبال توسعه کارهای مجمع خیرین سلامت در کشور هستیم در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس، مبنی بر تمهیدات ویژه برای استان‌های کم‌برخوردار که از ظرفیت خیرین به صورت محدود برخوردارند، بیان داشت: کمک مبلغین دینی و روحانیون برای زدودن نگرش ناسیونالیستی در استان‌ها ضروری است که مجمع نیز تلاش‌هایی در این راستا داشته است، اما تاکنون به نتیجه نرسیده ولی از اجرایی شدن آن ناامید نیستیم.

نیری یادآور شد: تلاش ما بر این است تا از ظرفیت خیرین در استان‌های برخوردار برای کمک به استان‌های کمتر توسعه یافته استفاده کنیم و استان‌هایی به عنوان استان‌های معین در این راستا تعیین می‌شود.

وی عنوان کرد: هر جا که مشکل بهداشتی و درمانی باشد چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور، مشکل بشریت است و ما باید به یاری آن بشتابیم.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به اینکه در گذشته، امور خیریه در کشور به صورت متفرقه و بنا بر سلیقه خیرین انجام می‌شد، افزود: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری برای مجتمع کردن کارهای خیر، مجمع خیرین سلامت در کشور راه‌اندازی شد، که توانست مسیر 10 ساله را در طول 3 سال طی کند و به موفقیت‌های چشمگیری با کمک خیرین دست یابد.

به گفته وی، مردم همه خیر هستند چرا که فطرت آنان اسلامی است و در آموزهای دینی ما بر سبقت گرفتن در کارهای خیر از یکدیگر سفارش شده است.

وی با یادآوری خاطره‌ای از دوران جنگ تحمیلی درباره خیراندیشی مردم ایران گفت: در آن زمان ما کار جمع‌آوری هدایای مردمی را برای ارسال به جبهه‌های نبرد بر عهده داشتیم که یکی از مددجویان کمیته امداد امام(ره)، که پیرمرد ضعیف و نداری بود با آوردن تنها بره خود قصد کمک به رزمندگان را داشت و وقتی ما گفتیم ما به جای شما به جبهه‌ها کمک می‌کنیم، اشک در چشمانش حلقه زد و گفت شما فکر می‌کنید خدا چیزهای کم را قبول نمی‌کند.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور تأکید کرد: این نشان می‌دهد که انجام کار خیر برای دارا و ندار مملکت ما ملکه ذهن شده است و هیچ نیازی برای دعوت از خیرین برای انجام کار خیر نیست.

وی، نمونه دیگری از این کارهای خیر را اهدای دیه 500 میلیون ریالی پدر و و مادر از سوی یکی از بازماندگانشان در روستای یان چشمه استان چهارمحال بختیاری عنوان کرد و ابراز داشت: پدر و مادر این دختر در سانحه رانندگی جان خود را از دست داده بودند که با پرداخت 500 میلیون ریال از سوی بیمه، وی همه این پول را در حالی که خود به جراحی پلاستیک چهره احتیاج داشت، برای ساخت درمانگاهی در روستای خود هزینه کرد.

انتهای پیام/79009/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول