اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت بهزیستی استان مرکزی

کارگاه آموزشی روش‌های درمان غیر دارویی در خمین برگزار شد

کارگاه آموزشی روش‌های درمان غیر دارویی مراکز اقامتی میان مدت توسط بهزیستی استان مرکزی در خمین برگزار شد.

کارگاه آموزشی روش‌های درمان غیر دارویی در خمین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خمین پیش از ظهر امروز در این کارگاه گفت: استفاده از روش‌های درمانی از نشانه‌های درمان موفق و قابل قبول است که در کنار آن به‌کارگیری روش‌های درمانی اثربخش اعم از خانواده درمانی، ارائه آموزش‌های کسب مهارت‌های اجتماعی، تغییر حلقه دوستان و ... در یک ترک موفق تأثیرگذار خواهد بود.

علی فرهودیان افزود: فرد معتاد به دلایل مختلف اعم از مشکلات روانشناختی مانند افسردگی در کنار سایر روش‌های خود درمانی و دارویی به مصرف مواد مخدر گرایش پیدا می‌کند و این مسئله به غلط در میان مردم رایج است که مصرف مواد مخدر می‌تواند در کاهش آلام روحی مؤثر باشد.

وی تصریح کرد: در بسیاری از موارد فرد مشکلات جدی ندارد اما پس از استفاده از مواد مخدر دچار مشکلات زیادی می‌شود؛ مواد شرایط جسمی، روحی، اجتماعی و اقتصادی برای فرد به وجود می‌آورد که نتیجه‌ای جز مشکلات بیشتر ندارد.

رئیس دفتر مطالعات اعتیاد دانشگاه علوم بهزیستی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین ادامه داد: این کارگاه در راستای آشنایی مسئولان کمپ‌های ترک اعتیاد با روش‌های نوین درمان غیر دارویی اعتیاد برگزار شده و امید است که در آینده مراکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد روش‌های علمی جدید را جایگزین روش‌های سنتی ترک اعتیاد کنند.

در حال حاضر 19 مرکز بهبودی اقامتی میان مدت در استان مرکزی فعالیت دارند.

انتهای پیام/87012/ز20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول