اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبدان:

درس ولایت‌پذیری را باید از دلیران تنگستان آموخت

امام جمعه آبدان گفت: امروز جوانان ارزشی و ولایی ما باید از دلیران تنگستان درس ولایت‌پذیری بیاموزند.

درس ولایت‌پذیری را باید از دلیران تنگستان آموخت

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حمیدی‌نژاد صبح امروز در جمع مسئولان آبدان اظهار داشت: با اشاره به قیام رئیسعلی دلواری و خالوحسین بردخونی گفت: باید از جوانان بوشهری که سواد چندانی نداشتند لیکن با بصیرت و آگاهی با دشمن مقابله کردند درس گرفت.

وی گفت: جوان 24 ساله بوشهری بیش از یک قرن پیش برای جلوگیری از نفوذ انگلیسی‌ها به کشور عزیزمان قبل از هر اقدامی به دنبال نظر مراجع می‌رود که باید از این اقدام او درس گرفت.

وی افزود: سیدعبدالله بهبهانی، سیدمرتضی اهرمی، شیخ محمدحسین برازجانی و حتی سیدمصطفی کاشانی از علمای نجف اشرف در پاسخ به استفتای رئیسعلی، فتوای جهاد می‌دهند و مبارزه با انگلستان را واجب می‌دانند.

وی گفت: خالوحسین بردخونی و جمعی از دلیران تنگستان گروهی برای مبارزه با انگلستان تشکیل می‌دهند و با فرماندهی رئیسعلی وارد جنگ می‌شوند که قریب هفت سال به طول انجامید.

حمیدی‌نژاد خاطرنشان کرد: این جوان جنوبی تنگستانی با اعتقاد و همت بالایی که داشت صدها نفر از نیروهای دشمن را به هلاکت رساند و تا زنده بود به نیروهای متجاوز بریتانیا باج نداد و مقاومت کرد.

امام جمعه آبدان تصریح کرد: دشمن وقتی نتوانست با رشوه و شیوه‌های متعدد این جوان راسخ را تسلیم کند، توسط یکی از عوامل خود که در نیروهای رئیسعلی نفوذ کرده بود او را به شهادت رساند تا جوانان امروز ما بدانند که همواره دشمن در کمین ما است و برای نابودی جوان با غیرت و معتقد اسلام و ایرانی به هر راهی متوسل خواهد شد.

حمیدی‌نژاد تأکید کرد: امروز نیز دشمن نبرد نظامی را کنار گذاشته و به منازل ما نفوذ کرده و در میان ما یارگیری می‌کند پس باید آگاه باشیم و مبارزه کنیم و این شبیخون فرهنگی را پاسخ دهیم و الگوی ما نیز جوانانی هستند که با وجود عدم برخورداری از سواد بالا، با بصیرت و آگاهی کامل با دشمن مقابله کردند.

انتهای پیام/66006/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول