اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو مطرح کرد

لزوم عدالت‌محوری و اخلاق‌مداری در بانکداری اسلامی

امام جمعه ماکو ضمن انتقاد از برخی بی‌عدالتی‌ها در نظام بانکی، بر لزوم عدالت‌محوری و اخلاق‌مداری بانک‌های اسلامی تاکید کرد و آن‌ها را از اصول اساسی بانکداری اسلامی برشمرد.

لزوم عدالت‌محوری و اخلاق‌مداری در بانکداری اسلامی

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: رعایت ارزش‌های معنوی و اخلاقی در نظام بانکداری اسلامی، می‌تواند به عنوان مهم‌ترین عامل در همگون‌سازی سطح رفاه عمومی مردم و حل مشکلات اقتصادی آن‌ها شود.

وی بر ضرورت وجود برخی ویژگی‌ها در نظام بانکداری اسلامی تاکید کرد و افزود: اداره بانک‌ها در نظام اسلامی بر مبنای نظام بانکداری اسلامی، سبب ارتقای کیفی خدمات ارائه شده آن‌ها به مردم شده و بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه بر آن اساس مرتفع می‌شوند.

رنجبری بر اهمیت این موضوع اشاره کرد و گفت: حل این مسئله می‌تواند به عنوان فتحی بزرگ در سنگر اقتصادی دنیا مطرح شود.

وی بر لزوم عدالت‌محوری و اخلاق‌مداری در بانک‌ها به‌ویژه در بانک‌های نظام اسلامی تاکید کرد و گفت: بانک‌ها باید در ارائه تسهیلات و خدمات بانکی به مردم با رعایت انصاف و بر اساس عدالت عمل کنند و به این ترتیب اسباب بدبینی مردم نسبت به خود را فراهم نکنند.

امام جمعه ماکو خاطرنشان کرد: اگر بانک‌ها بر مبنای قوانین اسلامی اداره شوند با افزایش سرمایه‌گذاری، فرصت‌های شغلی بیش‌تری در جوامع ایجاد کرده و سبب افزایش تولید در کشور می‌شوند.

وی اجرای صحیح سیاست‌های پولی در بانکداری اسلامی را در کنترل و مهار تورم بسیار مهم ارزیابی کرد و بر اهمیت اجرای صحیح این سیاست‌ها در شرایط ناگوار اقتصادی کنونی تاکید کرد.

رنجبری ضمن تاکید بر لزوم رعایت ارزش‌های معنوی و اخلاق در نظام بانکداری اسلامی خاطرنشان کرد: رعایت این ارزش‌ها در بانک‌ها، علاوه بر این‌که سبب ارتقای سطح رفاه عمومی مردم می‌شود بلکه سبب خودکفایی و اقتدار اقتصادی شده و اقتصاد مقاومتی را نتیجه می‌دهد.

انتهای پیام/61006/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول