اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

ثبت بیش از 4300 سمن در کشور/ تخصیص اعتبارات فدراسیون‎ها تا پایان شهریور

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از ثبت بیش از 4 هزار و 300 سازمان مردم نهاد در کشور خبر داد و گفت: تعداد سازمان‎های مردم نهاد فعال در سطح کشور نزدیک به یکهزار عدد است.

ثبت بیش از 4300 سمن در کشور/ تخصیص اعتبارات فدراسیون‎ها تا پایان شهریور

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدصادق اکبری شامگاه سه‎شنبه در نخستین جمع مدیران استان گلستان اظهار داشت: این سازمان‎ها از طریق بخش‎های مختلف حمایت می‎شوند و براساس بودجه‎ای که در این زمینه داریم ترجیح داده می‎شود این اعتبارات در بخش‎های تشکیل، توانمدسازی، شبکه‎سازی و بهره‎گیری از ظرفیت سازمان‎ها مورد استفاده قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه بیش از 90 درصد جامعه ورزشکاران و هواداران ورزشکاران متشکل از جوانان است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم بدون تکیه بر ساختارهای اداری کشور و با اتکا به توانمندی مردمی زمینه رشد و توسعه ورزش فراهم شود گرچه سهم مردم در این زمینه یک نقش بی‎بدیل است.

انتزاع ساختار وزارت ورزش به تصویب نرسیده است

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در خصوص بحث انتزاع ساختار وزارت ورزش بیان داشت: با روی کار آمدن رئیس‎جمهور منتخب و طراحی که در حوزه ورزش و جوانان صورت گرفت این وزارتخانه همچنان سیر قانونی خود را طی می‎کند و این دولت تاکید بر قانونمداری دارد لذا ساختار این وزارتخانه همچنان باقی می‎ماند.

اکبری ادامه داد: بعد از ادغام در حوزه ورزش و جوانان با وجود مسائلی که مطرح است اما این وزارتخانه یکی از وزارتخانه‎هایی است که ساختار، اهداف، سیاست‎ها و برنامه‎های اجرایی آن در قالب برنامه‎ای مشخص تنظیم شده است.

وی بیان داشت: بعد از استقرار وزیر ورزش و ابعاد مشخص موضوع، بحث انتزاع به تصویب نرسیده است اینها نظرات مختلف کارشناسی است که در این حوزه مطرح می‎شود و تصمیم نهایی را دولت اتخاذ می‎کند.

اولویت‎های دولت جدید در بخش ورزش مطرح شد

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در خصوص اولویت‎های دولت جدید خاطرنشان کرد: بهره‎مندی از ظرفیت و توانمندی عرصه‎های مختلف و مشارکت بخش‎های مختلف به عنوان راهبرد اساسی مطرح است.

اکبری با بیان اینکه حمایت از سازمان‎های مردم نهاد به صورت ویژه مورد تاکید قرار گرفته است، یادآور شد: امیدواریم با اصلاح برخی از قوانین این زمینه فراهم شود تا از جوانان بیش از پیش استفاده شود.

وی در خصوص اعتبارات حوزه ورزش به استان‎ها گفت:با توجه به اینکه در بخش اعتبارات کشور در شرایط ویژه و خاصی قرار دارد و قانون بودجه در مجلس شورای اسلامی نیز با تاخیر برگزار شد عملیات اجرایی در بخش بودجه نیازمند صدور بخش‎نامه و ضوابط اجرایی بوده که این مسئله زمانبر است از طرفی شرایط خاص تخصیص اعتبارات در کشور به شکل‎های مختلف ارائه شد که معاونت راهبردی سعی می‎کند در این حوزه وقفه‎‎ای ایجاد نشود.

تشکیل وزارتخانه ویژه در کشور

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه اولویت‎بندی در تخصیص اعتبارات از دیگر مشکلات این بخش است، اظهار داشت: سرپرست ورزش و جوانان تاکید داشتند که بتوانیم پاسخگوی اعتبارات تخصیص به فدراسیون‎ها باشیم.

اکبری از تشکیل وزراتخانه ویژه‎ای در کشور خبر داد و افزود: در حال حاضر بحث اعتبارات در حال پیگیری است و تا پایان شهریور اعتبارات فدراسیون‎ها سرازیر می‎شود.

انتهای پیام/83001/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول