اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شرکت برق منطقه‌ای خوزستان:

نیروگاه‌های خوزستان 14 هزار گیگاوات ساعت برق تولید کردند

معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: تولید برق کل استان در پنج ماهه امسال برابر 14 هزار و 169گیگاوات ساعت بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷/۳ درصد افزایش داشته است.

نیروگاه‌های خوزستان 14 هزار گیگاوات ساعت برق تولید کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، عبدالرسول زرگر اظهار کرد: سهم نیروگاه‌های برق آبی از ابتدای سال 92 تا پایان مرداد ماه برابر 47 درصد و نیروگاه‌های حرارتی 53 درصد کل تولید انرژی تولیدی بوده که نیروگاه‌های حرارتی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 12 درصد کاهش تولید داشته‌اند.

وی همچنین افزود: نیروگاه‌های حرارتی و گازی استان شامل رامین، زرگان، آبادان، خرمشهر و فجر هستند که در سال گذشته 7558 گیگاوات ساعت تولید داشته‌اند که از این میزان 59 درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین) و 41 درصد توسط نیروگاههای بخش خصوصی تولید و به شبکه تحویل داده شده است.

معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اظهارداشت: نیروگاه‌های حرارتی استان در این دوره به طور متوسط در هر روز بیش از 48 گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه تحویل داده‌اند.

وی با تقدیر و تشکر از مردم شهید پرور خوزستان بابت همکاری در مدیریت مصرف انرژی الکتریکی در سال جاری گفت: با توجه به اینکه در ماه‌های گرم سال بسر می‌بریم و نیاز به تامین انرژی الکتریکی مشترکین برای تامین رفاه عمومی ضروری می‌باشد، امیدواریم فرهنگ استفاده بهینه از انرژی الکتریکی در کلیه اقشار جامعه به طور جدی مَدنظر قرار گیرد.

زرگر افزود: اگر چه شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تمهیدات لازم جهت تامین برق مطمئن و پایدار را برای کلیه مشترکان فراهم کرده اما به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه و استفاده بهینه از انرژی الکتریکی ضرورت مدیریت مصرف برق خصوصاً در ساعات پیک از ساعت 13 الی 16 و از ساعت 19 الی 23 توسط تمام مصرف کنندگان لازم و ضروری است.

انتهای پیام/72011/ح/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول