اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اصفهان:

عملکرد اعضای شورای جدید بر مبنای رفع محرومیت‌زدایی باشد

فرماندار اصفهان گفت: عملکرد اعضای شورای جدید شهر اصفهان باید بر مبنای رفع محرومیت‌زدایی و همراه با عدالت در تمام نقاط و محلات شهر باشد.

عملکرد اعضای شورای جدید بر مبنای رفع محرومیت‌زدایی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فضل‌الله کفیل ظهر امروز در آیین آغاز به کار چهارمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به حضور اعضای چهارمین دوره و نیز اعضای علل‌البدل گزارشی از روند مراحل انتخابات شورای اسلامی ارائه و اظهار داشت: شهرستان اصفهان به لحاظ تفاوت گستردگی جغرافیایی و کثرت جمعیت و شرایط ویژه‌ای را برای مدیریت شهری در شورا طلب می‌کرد.

وی با بیان اینکه دو انتخاب بزرگ ریاست جمهوری و نیز شوراهای شهر را در پیش‌رو داشتیم، افزود: 21 فرودین سال جاری ثبت نام داوطلبان به مدت یک هفته برگزار و در مرحله ابتدایی 495 نفر از داوطلب ثبت‌نام کردند که در طی 10 جلسه سه ساعته این افراد مورد بررسی قرار گرفتند و در نهایت 448 نفر تایید صلاحیت و 43 نفر رد صلاحیت شدند.

فرماندار اصفهان با اشاره به اینکه به آمایش و بررسی مجدد پیرامون توسعه در سطح شهر اصفهان برای گسترش شعبات اخذ رای تصریح کرد: مجموعا 635 شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری و نیز شوراهای اسلامی شهر اصفهان پیش‌بینی شد که نسبت به انتخابات قبلی178 شعبه افزایش پیدا کرد.

این مسئول ادامه داد: همچنین 15 ستاد در 15 منطقه شهر با احتساب خوراسگان فعال شد و یک ستاد سیار شعب نیز پیش‌بینی و 16 نفر هم به عنوان رابطان، نماینده فرماندار شدند.

کفیل اضافه کرد: 635 نفر نیروی مجرب و با سابقه به عنوان نماینده فرماندار براری شعب اخذ رای انتخاب شدند که 407 حضور خود را پای صندوق‌های رای اعلام کردند.

وی با تاکید به اینکه انتخابات شوراهای شهر اصفهان بدون کمترین حاشیه امنیتی و نیز سلامت انتخاباتی برگزار و 21 نفر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان شدند، گفت: انتخابات شوراهای شهر و روستا در 165 روستا و 14 شهر برگزار شد چرا که امسال نیز جای خوراسگان زیار به شهر اصفهان اضافه شد.

فرماندار اصفهان به گذشت شش ساله شورای سوم شورا اشاره کرد و افزود: بیشترین جمعیت در کلان شهر اصفهان است که بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر را در بردارد.

این مسئول با بیان اینکه تفاوت معنا داری در توسعه و پیشرفت شهر و روستای کلان شهر اصفهان وجود دارد، تصریح کرد: نخستین اولویت چالشی شهر اصفهان موضوع آب، محیط زیست، حمل و نقل و ترافیک است.

کفیل با بیان اینکه شورای شهر اصفهان در جاری شدن آب دوباره در رودخانه زاینده‌رود نقش مهمی دارند چرا که از مطالبات مردم است، افزود: اعضای شورای شهر به طرح جاری شدن آب در رودخانه زاینده‌رود در حد 10 کیلومتر از ناژوان تا آبشار توجه داشتند باشند و با وجودی که این کار سخت است و از عهده شورا بر می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: زاینده‌رود می‌تواند به صورت دائمی جاری باشد چرا که در بسیاری از کشورها آبشارهای مصنوعی و رودخانه‌های مصنوعی ایجا می‌کنند.

فرماندار اصفهان همچنین به لزوم برنامه‌ریزی از سراب تا پایاب رودخانه زاینده‌رود اشاره کرد و افزود: دخالت شورای اسلامی شهر در تولید و افزایش منابع آبی باری توزیع عادلانه و بهره‌برداری آب شرب، کشاورزی، صنعت و محیط زیست لازم است.

این مسئول به شرایط ویژه وجودآلایندگی در شهر اصفهان اشاره و بیان داشت: یکی دیگر از مشکلات کلانشهر اصفهان همیمن مشکل آلایندگی‌ها است که نقش شورا برای حل این مشکل بی‌بدیل است.

کفیل با اشاره به اینکه 70 درصد منابع آلاینده مربوط به خودروها و سیستم حمل و نقل است، تاکید کرد: محل بررسی و تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی این امور در شورا است.

وی به وجود تراکم در شهر اشاره کرد و ادامه داد: هر چند مدیریت شهری اصفهان با احداث رینگ سوم فعالیت‌های خوبی داشته است، اما با مورد مطلوب و قابل قبول فاصله داریم.

فرماندار اصفهان با تاکید بر نگاه ویژه میدر اجرایی شهرستان اصفهان به اجرای عدالت به معنای واقعی و رویکرد عدالت محوری گفت: باید برای تحقق این امر امکانات به صورت یکسان بین  مناطق جنوب و شمال اصفهان توزیع شود.

این مسئول با بیان اینکه نگاه اعضای شورای جدید باید رفع محرومیت‌زدایی همراه با عدالت باشد، متذکر شد: هر چند هر کس از خارج شهر اصفهان به شهر اصفهان سفر می‌کند، به ذکر زیبایی آن می‌پردازد، اما باید بیشتر از این  نگاه فرهنگی و اجتماعی روی شهر اصفهان داشته باشیم.

کفیل به لزوم امر فرهنگسازی و استفاده از خدمات شهری برای مردم تاکید کرد و اذعان داشت: شواری شهر در امور فرهنگی و سبک زندگی شهری مردم بسیار تاثیر دارند و این تاثیر قابل اندازه‌گیری است.

انتهای پیام/63012/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول