اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی آیینی

240 عضو شورای اسلامی بجنورد تحلیف شدند

آیین تحلیف 240 عضو شورای اسلامی بخش مرکزی بجنورد همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

240 عضو شورای اسلامی بجنورد تحلیف شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، بخشدار مرکزی این شهرستان صبح امروز در جمع اعضای شورای اسلامی 77 روستا با بیان اینکه مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی کار مقدسی است، گفت: شوراها طی چهار سال مسئولیت جز رضای حق و خدمتگزاری به مردم نباید هدف دیگری داشته باشند.

سیدرضا فاطمی‌زاده افزود: نگاه به مسئولیت در نظام اسلامی صرفاً برای خدمت گذاری بوده و اگر خدمت به مردم نباشد، کار سختی بوده و با فلسفه آن مغایرت دارد.

وی تصریح کرد: نباید مسئولیت، پست و مقام و مادیات را برای فخر فروشی و یا سوءاستفاده به کار برده چرا که مسئولیت‌ها صرفاً امانتی بوده که باید به بهترین شکل برای خدمتگزاری استفاده شود.

بخشدار مرکزی بجنورد خدمت به مردم را بهترین عبادت‌ها دانست و اعضای شورای اسلامی را به خدمت هرچه بیشتر و با انگیزه‌تر به مردم سفارش کرد.

وی عمران روستایی، فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی را از کارکردهای شوراهای اسلامی روستاها برشمرد و افزود: بالندگی، رشد و توسعه روستا بسته به فعالیت‌ها و پیگیری‌های شوراها و دهیاری‌ها داشته از این رو نباید در این عرصه کم گذاشت.

فاطمی‌زاده بر وحدت و انسجام اعضای شورای روستایی تاکید کرد و گفت: شما هر چه توان دارید باید ید واحد شوید تا از این طریق توسعه روستایی را پیش ببریم.

وی با تاکید بر خدمت رسانی مضاعف به مردم در روستاها اظهار کرد: امروز شما با برگزاری آیین سوگند عملاً شورای اسلامی هر یک از روستاهای 77 گانه را بر عهده خواهید گرفت.

* شوراهای روستایی برای هزینه کرد اعتبارات دهیاری‌ها پیشنهاد دهند

بخشدار مرکزی بجنورد با اشاره به اختصاص اعتبارات سنواتی برای دهیاری‌ها، خواستار ارائه پیشنهادات و حتی نظارت شوراها بر هزینه کرد اعتبارات دهیاری‌ها شد.

وی اظهار کرد: باید اعتبارات اختصاص یافته با نظر شوراهای اسلامی به عنوان نماینده مردم در روستاها به منظور توسعه و پیشرفت هزینه شود.

فاطمی‌زاده خاطرنشان کرد: به طور حتم با حضور پر رنگ شوراها در عرصه‌های تصمیم گیری روستایی، شاهد رشد و توسعه روز افزون این مناطق خواهیم بود.

وی همچنین مشارکت 85 درصد مردم روستاهای مرکزی این شهرستان را در انتخابات 24 خرداد را برشمرد و گفت: مردم حقیقتاً حماسه بزرگی را رقم زدند.

بخشدار مرکزی بجنورد اظهار کرد: این توفیق در حالی نصیب مردم شده که دشمنان نظام با تحریم‌ها تلاش کرده تا حضور مردم در پای صندوق‌های رای کم‌رنگ شود.

وی یکی از مهم‌ترین افتخارات مردم این شهرستان را در سال گذشته استقبال پرشور از مقام معظم رهبری برشمرد و گفت: بخش مرکزی بجنورد نقش ویژه‌ای را در این استقبال داشته و شاید آن طور که باید و شاید در این زمینه پرداخته نشد.

فاطمی‌زاده با اشاره به دستاوردهای این سفر برای مردم این خطه، گاز رسانی به 14 روستا و همچنین آسفالت تمامی روستاهای منطقه را از برکات این سفر عنوان کرد.

* روستاها شاه کلید تحقق حماسه اقتصادی هستند

بخشدار مرکزی بجنورد همچنین بر نقش شوراها برای تحقق حماسه اقتصادی تاکید کرد و گفت: به طور حتم روستاها شاه کلید تحقق حماسه اقتصادی هستند.

وی اظهار کرد: روستاییان با تولید محصولات کشاورزی ضمن تأمین نیازهای شهرنشینان، نیازهای خود را تأمین می‌کنند.

فاطمی‌زاده خواستار افزایش سطح تولیدات در روستاها به ویژه محصولات مورد نیاز جامعه شد.

*هیئت‌رئیسه شورای اسلامی بجنورد به تدریج مشخص می‌شود

این مسئول همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای دعوت از شوراهای اسلامی هر یک از روستاهای بخش مرکزی بجنورد، گفت: بر همین اساس از شنبه آینده به مدت یک ماه هر روز تعدادی از اعضای شورای روستایی دعوت و طی مراسمی انتخابات هیئت‌رئیسه برگزار و افراد مشخص می‌شوند.

وی اظهار کرد: در روستاهای سه عضو یک نفر به عنوان رئیس، یک نفر به عنوان نائب رئیس و یک نفر به عنوان منشی انتخاب خواهند شد.

به گفته فاطمی‌زاده، در روستاهای پنج نفره نیز علاوه بر رئیس، نائب رئیس و منشی 2 نفر به عنوان عضو شناخته می‌شوند.

به گزارش فارس، در این آیین که با حضور 240 نفر از اعضای شورای اسلامی بخش مرکزی بجنورد در محل سالن اجتماعات برگزار شد، شرکت کنندگان سوگند نامه به جای آورده و تحلیف شدند.

انتهای پیام/63002/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول