اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن صنفی کشتارگاهی صنعتی طیور استان اصفهان:

تعیین قیمت‌ها در دست مرغداران/ کمبود مرغ نداریم

دبیر انجمن صنفی کشتارگاهی صنعتی طیور استان اصفهان گفت: کاهش یا افزایش قیمت مرغ وابسته به نرخی است که توسط مرغدار تعیین می‌شود و افزایش قیمت این کالا ربطی به کمبود آن ندارد.

تعیین قیمت‌ها در دست مرغداران/ کمبود مرغ نداریم

عباس توکلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به افزایش قیمت مرغ اظهار داشت: تعیین قیمت مرغ به تصمیم مرغدار بستگی دارد و اگر مرغدار تصمیم به افزایش قیمت این کالا بگیرد کشتارگاه مجبور به تابعیت از این افزایش قیمت است.

وی به دخالت عوامل متعددی در رشد قیمت مرغ اشاره کرد و گفت: از جمله عوامل موثر در افزایش قیمت مرغ بالا رفتن قیمت نهاده‌های دامی از جمله ذرت و سویا و خرید آن با دلار آزاد و حمایت نکردن دولت از مرغدار است.

دبیر انجمن صنفی کشتارگاهی صنعتی طیور استان اصفهان ادامه داد: از دیگر دلایل افزایش قیمت مرغ می‌توان به آمار بالای تلفات و بیماری مرغ در مرغداری‌های استان و کم‌آبی و قیمت بالای جوجه یک‌روزه اشاره کرد.

این مسئول اضافه کرد: با وجود 2هزار واحد مرغداری در استان اصفهان و تولید بالای مرغ گوشتی این استان کمبودی از نظر مرغ ندارد.

توکلی با اشاره به کافی بودن تولید مرغ در اصفهان تاکید کرد: افزایش قیمت مرغ دلیل بر کمبود آن نیست و هر گونه شایعه‌ای مبنی بر کمبود مرغ در استان کذب است.

وی با توجه به وجود دلالان در این صنف اضافه کرد: وجود دلالان در این صنف گاهی سبب افزایش قیمت مرغ می‌شود، اما در زمانی که مرغدار مازاد بر نیاز استان مرغ تولید کرده همین دلالان واسطه‌ای بین شهر‌ها می‌شوند و سبب فروش مازاد تولید استان به شهر‌های دیگر و جلوگیری از تلفات مرغداری‌ها می‌شوند.

دبیر انجمن صنفی کشتارگاهی صنعتی طیور استان اصفهان اعلام کرد: قیمت خرید مرغ زنده امروز توسط کشتارگاه هر کیلو 4 هزار و 350 و توزیع مرغ کشتار شده درب مغازه 6 هزار و 310 تومان و قیمت برای مصرف کننده 6 هزار 510 تومان است.

این مسئول با توجه به شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت مرغ در آینده اذعان داشت: برخی از سودجایان از شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت مرغ در آینده خبر می‌دهند که بیش‌تر جنبه کذب دارد.

توکلی در پایان متذکر شد: با کمک و همیاری مسئولان و حمایت از صنف مرغداران می‌توان از افزایش قیمت و ورود سودجویان و محتکران جلوگیری کرد.

انتهای پیام/63015/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول