اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه همدان:

بسیج رسانه هدفمند وارد عرصه شود/ لزوم تقویت تفکر بسیجی

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه بسیج رسانه هدفمند وارد عرصه شود، گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود، بارها موضوعاتی را مطرح می‌کنند که باید با نگاه تیربینانه آنها را رصد کرده و درصدد تبیین و تشریح آن برآییم.

بسیج رسانه هدفمند وارد عرصه شود/ لزوم تقویت تفکر بسیجی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار غلامعلی ابوحمزه در نخستین جلسه شورای اندیشه و همفکری سازمان بسیج رسانه استان همدان با بیان اینکه رسانه‌ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند، اظهار داشت: رسانه‌ها باید با ایجاد تعامل با دستگاه‌های اجرایی مختلف، نقاط قوت آنها را طرح و زمینه رفع نقاط ضعف را فراهم کنند.

وی افزود: ارتباط رسانه با سپاه و بسیج به دلیل تنوع و تکثر در مأموریت‌های آن، باید نسبت به دیگر دستگاه‌ها دوچندان باشد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با ابراز خرسندی از تشکیل بسیج رسانه در همدان گفت: از هر نظر ظرفیت و آمادگی لازم برای برقراری تعامل دوسویه و حمایت از این تشکل را داریم.

وی با اشاره به روند رو به رشد مجموعه رسانه‌ای استان و برخورداری آن از نقاط قوت بسیار افزود: البته در کنار این مقوله، نقاط ضعف و اشکالاتی نیز وجود دارد که باید درصدد رفع و رجوع آنها برآمد.

ابوحمزه تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف را عامل پیشبرد امور در بعد رسانه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: توجه به این مهم جایگاه و شأن مجموعه رسانه‌ای استان در انجام وظایف و تکالیف پیش رو را بالا می‌برد.

* قابلیت‌های استان را بشناسانیم

وی در ادامه از قابلیت‌های بالای استان همدان سخن گفت و تأکید کرد: رسانه‌های استان باید این نقاط را برجسته کرده و پیشینه غنی فرهنگی و معنوی این استان را منعکس کنند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع)، سازمان بسیج رسانه را مستعد تحقق این هدف دانست و خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی مدون و دوراندیشی فکورانه می‌توان بسیج رسانه را در حد و اندازه نام استان مطرح کرد و به اهداف پیش رو دست یافت.

وی خواستار توجه بسیج رسانه به چندین شاخص مهم شد و در تشریح این مطلب گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود، بارها و بارها موضوعاتی را مطرح می‌کنند که باید با نگاه تیربینانه آنها را رصد کرده و درصدد تبیین و تشریح آن برآییم.

* تمرکز بر افکار و اندیشه‌های امام(ره)

ابوحمزه توجه به افکار و اندیشه‌های بلند امام(ره) را یکی از خواسته‌های رهبر معظم انقلاب دانست و ابراز داشت: حیات معنوی کشور برگرفته از افکار و اندیشه‌ امام خمینی(ره) است و باید مدنظر ویژه قرار گیرد.

وی تشریح نظام اسلامی و بیان توفیقات به دست آمده را از دیگر ضروریات خواند و افزود: برخی آگاهانه و بعضی نیز نا آگاهانه فقط به بیان نقاط ضعف موجود می‌پردازند در صورتی که نظام اسلامی ایران با این همه دشمنی سلطه‌گران، به اهداف بزرگی در سطح جهان دست یافته است.

* تبیین توفیقات 8 سال دفاع مقدس

فرمانده سپاه استان همدان با بیان اینکه توجه به هشت سال دفاع مقدس نیز همواره در سخنان رهبری شاخص بوده است، تصریح کرد: پرداختن به جریان فتنه و خطرات آن نیز از دیگر موضوعاتی بوده که همواره مورد نظر رهبر معظم انقلاب بوده و هست.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر اینکه هشت ماه فتنه با هشت سال دفاع مقدس برابری می‌کند، گفت: این جمله عمیق و در عین حال پر از پیام است که بسیج رسانه باید نسبت به تبیین آن اقدام کنند.

* توجه به نقد منصفانه

ابوحمزه نقد منصفانه را از دیگر خواسته‌های رهبر معظم انقلاب دانست و در ادامه ابراز داشت: بیداری اسلامی و عظمت این موضوع نیز نباید از دید رسانه‌ها دور بماند بلکه باید همواره این جریان را در سطح جهان تبیین و تشریح کرد.

وی توجه به مسئله فلسطین را از محورهای اساسی مدنظر رهبر انقلاب خواند و خاطرنشان کرد: پرداختن به نیازهای جوانان، مأنوس کردن جامعه با قرآن و نهج‌البلاغه و تمرکز بر روی انجام کارهای فرهنگی از دیگر دغدغه‌های امام خامنه‌ای است که باید به آنها جامه عمل پوشاند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ابراز داشت: کار فرهنگی باید از سطوح پایین جامعه آغاز شود و باید با یک باور قلبی در این راه گام برداشت زیرا کارهای ابلاغی و دستورالعملی چندان پاسخگوی نیازها نخواهد بود.

انتهای پیام/89002/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول