اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اعزام ناو هواپیمابر هسته‌ای آمریکا به دریای سرخ برای پشتیبانی از حمله به سوریه

گزارش‌ها حاکی است که در ادامه تحرکات نظامی آمریکا علیه سوریه، یک ناو هواپیمابر هسته‌ای آمریکایی نیز به منظور پشتیبانی از حمله به سوریه، به دریای سرخ اعزام شده است.

اعزام ناو هواپیمابر هسته‌ای آمریکا به دریای سرخ برای پشتیبانی از حمله به سوریه

به گزارش خبرگزاری فارس، هفته نامه آمریکایی «جوئیش پرس» در خبری با استناد به اظهارات مقامات آگاه دفاعی آمریکا نوشت که این کشور ناو هواپیمابر «نیمیتز» با قابلیت هسته‌ای خود را به منظور پشتیبانی از حمله احتمالی به سوریه، به دریای سرخ فرستاده است.

بر اساس این خبر، استقرار این ناو هواپیمابر به همراه سایر ناوشکن‌ها و یک رزم ناو آمریکایی با هدف نمایش قدرت در این برهه زمانی صورت گرفته است.

ناوشکن‌های آمریکایی قابلیت حمل 200 موشک «تاماهاوک» را دارند که این تعداد به مراتب بیشتر از تعدادی است که بر اساس برآورد تحلیلگران، در حمله به ارتش سوریه استفاده خواهد شد.

درحالیکه پیشتر 5 ناوشکن آمریکایی با هدف شرکت در حمله احتمالی این کشور به سوریه در مدیترانه مستقر شده اند، گزارش ها از ملحق شدن یک کشتی تهاجمی آبی – خاکی « یو اس اس سن آنتونیو» که حامل حدود 300 تنفگدار نیروی دریایی است، در دریای مدیترانه خبر می‌دهند.

دولت آمریکا با ادعای استفاده دولت دمشق از تسلیحات شیمیایی در جنگ داخلی این کشور اقدام نظامی به سوریه را قطعی اعلام ولی زمان دقیق آن را مشخص نکرده است.

دولت سوریه هرگونه استفاده از تسلیحات کشتار جمعی در جنگ داخلی این کشور را قاطعانه رد کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول