اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سناتورهای آمریکایی درصدد اصلاح پیش‌نویس کاخ سفید برای حمله به سوریه

کاخ سفید درحالی پیش نویس قطعنامه ضد سوری خود را به کنگره تسلیم کرده است که بسیاری از قانونگذاران آمریکایی با تأکید بر عدم دقت لازم در این قطعنامه، خواستار اصلاح آن شده‌اند.

سناتورهای آمریکایی درصدد اصلاح پیش‌نویس کاخ سفید برای حمله به سوریه

به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه خبری تحلیلی «پولیتیکو» در خبری با استناد به اظهارات «پاتریک لیهی» دموکرات آمریکایی نوشت که گزارش داد که سناتورهای آمریکایی درصدد انجام اصلاحات پیش نویس قطعنامه ای هستند که از سوی کاخ سفید برای صدور مجوز اقدام نظامی علیه سوریه ارائه شده است.

پولیتیکو به نقل قول از این سناتور دموکرات آمریکا نوشته است که قرار است در سند ارائه شده از سوی کاخ سفید در سنای کنگره آمریکا تجدید نظراتی صورت بگیرد؛ این سناتور اعلام کرده است که بسیاری از قانونگذاران آمریکایی بر این باورند که پروژه دولت آمریکا برای حمله به سوریه فاقد ظرافت و دقت لازم است.

لیهی بر این باور است که باید جمله بندی های دقیق تری در این قطعنامه علیه سوریه لحاظ شود.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که دولت دمشق استفاده از تسلیحات کشتار جمعی در جنگ داخلی این کشور را قاطعانه رد کرده است و در عین حال تصاویری در رسانه های خبری منتشر شده است که نشان می دهند حملات شیمیایی اخیر در سوریه از مناطق تحت کنترل شورشیان سوری انجام شده اند؛ علاوه بر این، برخی شورشیان مسلح در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «آسوشیتدپرس» اذعان کرده اند که آنها به صورت تصادفی از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده اند.

با این وجود، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شده است که این کشور شواهدی در رابطه با استفاده از گاز سارین توسط دولت سوریه در دست دارد؛ کری مدعی شده است که اگر کنگره آمریکا مجوز اقدام نظامی علیه سوریه را صادر نکند، رئیس جمهور اختیار اعلان جنگ را دارد.

درحالیکه «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا با قطعی اعلام کردن حمله به سوریه تاکید کرده است که دولت واشنگتن درصدد کسب مجوز کنگره برای اقدام علیه سوریه است، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» گزارش داد که گرچه بسیاری از اعضای کنگره آمریکا از تصمیم اوباما برای اجازه به کنگره در زمینه رای گیری برای مداخله نظامی در سوریه استقبال کرده اند، اما مشخص نیست که اوباما بتواند حمایت کافی قانونگذاران خود را علیه سوریه کسب کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول