اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هنور که هنور است پیکر برخی شهدا به وطن برنگشته‌ است

آیت‌الله مجتهدشبستری: برخی اتفاقات در ادارات و خیابان‌ها زیبنده جامعه اسلامی نیست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: هنوز که هنوز است پیکر برخی از شهدا از جبهه برنگشته اما متاسفانه در برخی ادارات، سازمان‌ها و حتی خیابان‌ها شاهد برخی مسائل هستیم که زیبنده جامعه اسلامی نیست.

آیت‌الله مجتهدشبستری: برخی اتفاقات در ادارات و خیابان‌ها زیبنده جامعه اسلامی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری صبح امروز در یادمان 21 هزار شهید کارمند کشور و شهید شاخص قشر کارمندی شهید علیرضا نوری، اظهار کرد: بسیج مفهومی ارزشمند و ریشه‌ای قرآنی دارد که مجاهد فی سبیل الله عنوان شده است.

وی تصریح کرد: باید تلاش شود تا فرهنگ و روحیه بسیجی در ادارات گسترش یافته و نقش محوری بسیجیان کارمند در ادامه جنگ تحمیلی در مسیر ارائه خدمت بی‌منت به مردم زنده شود.

امام جمعه تبریز افزود: ادارات پیشانی و نماد نظام هستند و همواره مورد توجه دوستان و دشمنان بوده و اعمال و برخوردشان بسیار تاثیرگذار و نقش‌آفرین در جامعه است و حضور بسیج در سازمان‌ها و ادارات یک حضور فرهنگی است و بسیجیان باید با تلاش فراوان و ابتکار و نوآوری در عرصه خدمت بی‌منت به مردم بزرگ ایران حماسه آفرین باشند و همچون دوران دفاع مقدس باعث مایوس شدن دشمنان دین خدا در عرصه فرهنگی شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهدای دفاع مقدس با تبعیت از ولایت فقیه و فرمان امام خمینی(ره) با تقوا و ایمان در راه امام زمان(عج) قدم نهاده‌اند، افزود: شهدا با دفاع از دین و مردم و کشور خود به مقام اولیای الله نائل شدند.

آیت‌الله مجتهد شبستری با اشاره به اینکه اکنون بسیج و بسیجی در همه جا حضور دارند، اذعان داشت: بسیج مایه خیر و برکت است و تفکر بسیجی است که آرمان‌های انقلاب را به سمت رشد و تعالی سوق می‌دهد.

امام جمعه تبریز حضور بسیج در دستگاه‌های دولتی را مایه خیر و برکت دانست و گفت: بسیج نهاد ارزشمندی برای نقش‌آفرینی در تمام عرصه‌ها است و فعالیت‌های موثر و تاثیر‌گذار این مجموعه در سازمان‌ها و ادارات باید تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: کارمندان بسیجی در سازمان‌ها و ادارات باید حافظ ارزش‌های دینی و انقلابی باشند و تقویت معنوی و اسلامی از اهم وظایف مردان و زنان افتخارآفرین بسیجی در دستگاه‌های دولتی است.

مجتهد شبستری تاکید کرد: در نظام مردم سالاری دینی محبت و اخلاق اسلامی با ارباب رجوع از وظایف اساسی و اصلی کارکنان مخصوصا کارمندان بسیجی در ادارات است.

وی اظهار کرد: بسیج کارمندی نباید با بروکراسی کار مردم را به تاخیر بیندازد بلکه باید ایثار و مساوات داشته باشد و وظیفه اصلی بسیج کارمندی ترویج فرهنگ اسلام و بسیج و امر به معروف و نهی از منکر در ادارات است و بسیج باید درس ولایت‌مداری را به همه بدهد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه هنوز که هنوز است پیکر برخی از شهدا از جبهه برنگشته متاسفانه در برخی اداره‌ها، سازمان‌ها و دانشگاه‌ها و حتی خیابان‌ها شاهد برخی مسائل هستیم که زیبنده جامعه اسلامی نیست.

وی از مسئولان خواست وصایای شهدا را گلچین کرده و منتشر کنند تا مردم بیشتر بدانند 300 هزار شهید که مردم ایران تقدیم اسلام کرده‌اند، هدفشان چه بوده و چه وصایایی دارند.

مجتهد‌شبستری امنیت و آرامش ایران را مدیون ولایت فقیه و شهدا دانست و خواستار حرکت در مسیر شهدا و تبعیت از ولایت فقیه شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به اشاره به حوادث و جنگ داخلی در کشورهای منطقه اظهار کرد: نبود رهبری در این کشورها باعث وضع نابسامان و جنگ داخلی شده، در حالی که مردم ایران همواره با تبعیت از ولایت فقیه در مسیر ولایت قدم گذاشته و امنیت را در این کشور برقرار کردند.

‌مجتهد‌شبستری با اشاره به فضایل اخلاقی و علمی آن امام همام عنوان کرد: امام جعفر ‌صادق(ع) در تبیین و ترویج معارف شیعه نقش بسزایی داشتند و پیروان مکتب جعفری باید اهتمام بیشتری در فراگیری و عمل به این معارف داشته باشند.

انتهای پیام/60001/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول