اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با معاون انجمن سینمای جوان قم مطرح شد

بررسی وضعیت سینماها در قم/ اقبال نه چندان خوب قمی‌ها به سینما

معاون انجمن سینمای جوان قم معتقد است سینماهای موجود در این شهر به هیچ وجه پاسخگوی نیاز مردم نیست و مشکلات سه سینمای قم موجب شده است که مردم این شهر کمتر اقبالی به سینما داشته باشند.

بررسی وضعیت سینماها در قم/ اقبال نه چندان خوب قمی‌ها به سینما

رضا ابوذر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس قم با اشاره به تعداد سینماهای شهر قم بیان داشت:‌ تعداد سینما برای هر شهری با توجه به میزان جمعیت آن تعریف می‌شود ولی در شهر قم تعداد سینماها با جمعیت آن متناسب نیست.

وی استقبال مردم از سینما در شهرهای گوناگون را بر حسب دسترسی و مطلوبیت آن ذکر و تصریح کرد:‌ در حال حاضر مردم قم به دلیل کیفیت نامطلوب و قرار گرفتن سینماها در بخش‌های دور از دسترس از سینما استقبال شایانی نمی‌کنند.

معاون انجمن سینمای جوانان استان قم با اشاره به علاقه مردم به فیلم دیدن در سینما بیان کرد:‌ در کنار علاقه باید به سلیقه‌های گوناگون مردم نیز توجه شود و بر اساس این سلیقه‌ها فیلم‌های خوب در سینماها اکران شود.

وی استقبال شهروندان قمی از فیلم‌های طنز و کمدی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مصداق این ادعا صف‌های طولانی است که در زمان اکران فیلم سینمایی اخراجی‌ها مقابل سینماها شاهد بودیم.

ابوذر به جایگاه فیلم‌های هنری در بین مردم اشاره و ابراز داشت: فیلم‌های هنری نیز در کنار دیگر فیلم‌ها جایگاه ویژه‌ای در بین مردم دارد که باز هم به سلیقه و علاقه مردم مربوط می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وجود سینما تربیت در مرکز شهر اشاره و اذعان کرد: این سینما تنها سینمایی است که در مرکز شهر واقع شده است و به دلیل اینکه اداره کل آموزش و پرورش مالکیت آن را عهده دار است مشکلات خاص خود را دارد.

ابوذر سینما شهر آفتاب را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: سینما شهر آفتاب پس از چند سال تعطیلی به تازگی مورد بهره برداری قرار گرفته و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری خوبی با این سینما داشته است.

وی افزود:‌ این سینما نیز به دلیل اینکه در نقطه‌ای دور از دسترس مردم واقع شده است مخاطبان کمی را به سمت خود جلب می‌کند.

معاون انجمن سینمای استان قم به وضعیت سینما وتوس اشاره کرد و گفت: این سینما به دلیل نوساز بودن و دارا بودن امکانات رفاهی مطلوب با اقبال نسبتاً خوب مردم مواجه شده است.

وی اضافه کرد: ‌این سینما نیز با مشکلاتی مانند دور بودن از مرکز شهر روبه رو است و دسترسی به این سینما برای همه شهروندان میسر نیست.

ابوذر خاطر نشان کرد: اگر سینماهای استان به بخش خصوصی واگذار شود می‌توانیم با رعایت استانداردهای لازم مخاطبان فراوانی را به سمت این سینما‌ها جلب کرده و شرایط را برای ساخت سینماهای جدید فراهم کنیم.

انتهای پیام/2258/ک30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول