اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

قبرس به سکویی برای پرتاب موشک به سوریه تبدیل نخواهد شد

وزیر خارجه قبرس با ابراز نگرانی و جنایت ضدبشری خواندن کشتار غیرنظامیان با سلاح شیمیایی در سوریه گفت که کشورش به سکو و منطقه‌ای امن برای پرتاب موشک به سوریه تبدیل نخواهد شد.

قبرس به سکویی برای پرتاب موشک به سوریه تبدیل نخواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه مصری «الیوم‌السابع»، «یوانیس کاسولیدیس» وزیر خارجه قبرس امروز تاکید کرد که کشورش به منطقه‌ای امن و سکویی برای پرتاب موشک به سوریه تبدیل نخواهد شد.

وی در عین حال تاکید کرد که قبرس در عین حال در صورت نیاز تمامی توانایی خود را به کار خواهد گرفت تا به منطقه عبور یا انتقال اتباع خارجی به خاورمیانه تبدیل شود.

خبرگزاری قبرس به نقل از کاسولیدیس اعلام کرد: «قبرس نگرانی عمیق خود را از استفاده تسلیحات شیمیایی در سوریه علیه غیرنظامیان به خصوص کودکان اعلام کرده است.»

وی افزود: «کشتار هزار و 429 سوری که 426 نفر آنها کودک بودند در جریان حملات اخیر در سوریه جنایت ضدبشری است و لازم است همه آن را محکوم کنند و این اقدام و موارد مشابه بدون پاسخ نخواهند ماند.»

وزیر خارجه قبرس همچنین گفت که به دلیل وضعیت نابسامان اقتصادی کشورش نمی‌تواند پناه‌جویان سوری را بپذیرد.

در حالی که روز گذشته انتظار می‌رفت اوباما در سخنرانی خود از حمله قریب‌الوقوع به سوریه سخن بگوید، وی در اقدامی غیرمنتظره اعلام کرد که قصد دارد این موضوع را در کنگره مطرح کند تا نمایندگان در این مورد نظر دهند. بسیاری از رسانه‌ها این اقدام اوباما را نشانه ضعف وی دانسته‌اند.

انتهای ‌پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول