اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تورنتوسان گزارش داد

کمک ۵.۳ میلیون دلاری کانادا به شورشیان سوری از سال ۲۰۱۲ میلادی تاکنون

به دنبال قطعی شدن مداخله نظامی آمریکا در سوریه به بهانه استفاده دولت دمشق از تسلیحات شیمیایی، جزئیات جدیدی از نقش حمایتی دولت کانادا از مخالفان سوری و کمک 5.3 میلیون دلاری این کشور به شورشیان مخالف اسد منتشر شده است.

کمک ۵.۳ میلیون دلاری کانادا به شورشیان سوری از سال ۲۰۱۲ میلادی تاکنون

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «تورنتو سان»، همزمان با تشدید احتمال حمله نظامی به سوریه، جزئیاتی درباره نقش حمایتی کانادا از جنگ داخلی در سوریه منتشر شده است.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه کانادا، این کشور از آوریل سال 2012 میلادی تاکنون، در اقدامی که تبلیغات ضد دولتی علیه سوریه محسوب می شود، بودجه ای معادل 5.3 میلیون دلار به مخالفان سوریه تخصیص داده است.

بر اساس خبر درج شده در این روزنامه، بودجه دولت کانادا به شورشیان سوری کمک کرده است که یک شبکه رادیویی قاچاقی تاسیس کنند و از این بودجه برای آموزش روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان به منظور افزایش سریع اعتبار بین المللی برای مخالفان و انتشار گزارش های داخل سوریه استفاده کرده اند.

کانادا همچنین مدعی شده است که 650 هزار دلار را به مرکز عدالت و پاسخگویی سوریه داده است تا آنها این بودجه را صرف ساخت یک پایگاه اطلاعاتی امن کنند که هدف از ایجاد این پایگاه، پشتیبانی از تحقیق و جمع آوری مدارک مرتبط با نقض حقوق بشر در سوریه و استفاده از این مدارک علیه و توسط دولت انتقالی سوریه و علیه دولت فعلی این کشور ادعا شده است.

تامین تجهیزات ارتباطاتی برای شورشیان سوری نیز یکی از اولویت های دولت کانادا محسوب شده است.

در ادامه این خبر به کمک های مالی کانادا برای تامین پیش پرداخت دستگاه های ارتباط اینترنت ماهواره ای برای مخالفان دولت سوریه نیز اشاره شده است.

درحالیکه آمریکا با ادعای استفاده دولت دمشق از تسلیحات شیمیایی در جنگ داخلی این کشور، خود را برای حمله به سوریه آماده می کند، تورنتو سان در پایان خبر خود آورده است که «استفان هارد» نخست وزیر و «جان برد» وزیر امور خارجه کانادا قاطعانه تاکید داشته اند که نقش این کشور در هرگونه مداخله نظامی در سوریه کاملا نمادین خواهد بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول