اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس:

تکلیف اکتشاف نفت مغان تا آخر شهریور ماه مشخص می‌شود

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: تا آخر شهریور ماه نتیجه نهایی اکتشاف و استخراج نفت مغان اعلام شده و به تمام سردرگمی‌ها در این زمینه پاسخ داده می‌شود.

تکلیف اکتشاف نفت مغان تا آخر شهریور ماه مشخص می‌شود

حجت‌الاسلام حبیب برومند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: یکی از ابعاد زرخیز بودن خاک مغان، لایه‌های نفتی است که در آن واقع شده و بررسی‌ها نشان می‌دهد 37 طاقدیس نفتی در این منطقه وجود دارد.

وی با اشاره با مطالعات سه شرکت خارجی در این زمینه و ضرورت اکتشاف و استخراج نفت مغان خاطرنشان کرد: بنده از وزیر نفت خواستم تا پایان شهریور ماه موضوع اکتشاف و استخراج نفت مغان را تعیین تکلیف کند که زنگنه قول داده است که در این زمینه اقدام عاجلی را انجام دهد.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هر چند ما نیز قبول می‌کنیم که برای اکتشاف و استخراج نفت از زیرساخت‌هایی نظیر راه مناسب و راه آهن مطلوب بی‌بهره هستیم اما قول گرفته‌ایم در صورت اکتشاف و استخراج با کمک راه و شهرسازی بتوانیم زیرساخت‌هایی نظیر راه و راه آهن اردبیل را عملیاتی و اجرایی کنیم.

مصلای پارس‌آباد نیاز فوری و ضروری نیست

برومند در خصوص معطل ماندن مصلای این شهرستان نیز گفت: تکمیل مصلی آن هم در فضای 12 هزار متر‌مربع نیاز ضروری و اولویت‌دار ما نیست.

وی عنوان کرد‌: در حالی که روستاهای ما از عطش و تشنگی می‌سوزند و در تامین نیازمندی اولیه روستاییان گرفتار مانده‌ایم چه لزومی دارد که مصلایی با این وسعت بسازیم که حتی پر کردن این مصلی نیز کار شاقی است.

برومند به خبرنگار فارس در اردبیل بیان داشت: تنها 9 درصد اعتبارات سال گذشته جذب شده و ما در تامین منابع اعتباری با مشکل جدی روبه‌رو هستیم الزامی نمی‌بینیم که حتماً مصلای پارس‌آباد در اولویت تکمیل شود.

این نماینده مجلس از رفع نواقصات گمرک اصلاندوز و بهره‌برداری آن در آینده نزدیک خبر داد و افزود: امیدواریم با راه‌اندازی گمرک اصلاندوز بتوانیم بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌ها را برطرف کنیم.

برومند در خصوص فرودگاه پارس‌آباد و صرف هزینه بیش از 7 میلیارد تومان برای این پروژه نیز تصریح کرد: قرار بود تا آخر دولت دهم این پروژه تکمیل شود که با توجه به کمبود اعتبارات و تامین نشدن منابع اعتباری از بابت دریافت بدهی شرکت هواپیمایی از کیش ایر تعریض و تطویل فرودگاه پارس‌آباد به درا‌زا انجامید.

وی ادامه داد‌: قرار است 15 متر از هر طرف تعریض صورت گرفته و مشکل تامین سوخت هواپیما و روشنایی فرودگاه برای نشست و برخاست هواپیما‌های غول پیکر برقرار شود که انتظار می‌رود تا آغاز فصل سرما بتوانیم این پروژه را به سرانجام برسانیم.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی با مفید نخواندن بحث فروش برخی از مجموعه‌های زیرساختی نظیر کشت و صنعت مغان، آب‌های گرم و معدنی گفت: این فروش به سود ملت نیست چرا که ما هنوز به جایگاهی نرسیده‌ایم که مانند کشور ایتالیا بخواهیم در فروش مجموعه‌های دولتی بتوانیم رویه‌ای را انتخاب کنیم که برای مردم سود‌آور باشد.

برومند در پایان سخنان خود اظهار‌ امیدواری کرد؛ در آینده نزدیک مشکلات کشت و صنعت مغان برطرف شده و با انتخاب مدیریت توانمند و بومی بتوانیم این بنگاه اقتصادی بزرگ را سر پا نگه داریم.

انتهای پیام/62001/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول