اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز شهادت پیشوای ششم شیعیان

برنامه «مرثیه صداقت» از رادیو معارف پخش می‌شود

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف از پخش برنامه «مرثیه صداقت» همزمان با سالروز شهادت پیشوای ششم شیعیان خبر داد.

برنامه «مرثیه صداقت» از رادیو معارف پخش می‌شود

حجت‌الاسلام محمدمهدی صفایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: شب شهادت این امام بزرگوار ویژه برنامه پیشوای صادق از رادیو معارف پخش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: گستره علمی امام در حوزه‌های فقه، کلام، فلسفه، تفسیر و علومی مانند فیزیک، شیمی، نجوم و طب در این برنامه بررسی می‌شود.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف عنوان داشت: ویژه برنامه پیشوای صادق از ساعت 21 و 15 دقیقه تا 22 و 45 دقیقه از رادیو معارف پخش می‌شود.

وی تبیین نظریه‌های علمی پیشوای ششم شیعیان را از محورهای دیگر این برنامه ذکر کرد و افزود: بنیانگذاری عرفان اسلامی یکی از اقدامات اساسی امام صادق(ع) است، به طوری‌که تا پیش از این امام بزرگوار، عرفان بیشتر جنبه صوفی‌گری داشت ولی پیشوای ششم شیعیان عرفان ناب اسلامی و شیعی را بنیانگذاری کرد.

صفایی خاطرنشان کرد: نظریه‌های حرکت جوهری اشیا، باد و آتش و کیفیت پیدایش خلقت یکی دیگر از نظریه‌هاست که برای نخستین بار توسط امام صادق(ع) مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه نقش امام صادق(ع) در جنبش‌های علمی عصر خود از محورهای دیگر این برنامه است گفت: اقدامات علمی، تربیت شاگردان و تاثیر اقدامات اجتماعی امام در حوزه فرهنگ علمی جامعه از محورهای دیگر این برنامه است.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف خاطرنشان کرد: برنامه مرثیه صداقت از جمله برنامه‌های روز شهادت پیشوای ششم شیعیان است که از ساعت هشت و 40 دقیقه تا 11 به صورت زنده پخش می‌شود.

وی نقش امام صادق(ع) در تقویت و حفظ فرهنگ شیعی را از جمله محورهای برنامه مرثیه صداقت ذکر کرد و افزود: تربیت دانشمندان برای پایه‌ریزی فرهنگ شیعی و توجه به فرهنگ در شرایطی که قوای سیاسی و نظامی در اختیار امام نبود در این برنامه بررسی می‌شود.

صفایی یادآور شد: برنامه‌ریزی برای بحث‌های علمی یکی دیگر از اقدامات امام برای پایه‌ریزی فرهنگ شیعی بود و تعریف امام از ادب و هنر از موضوعات دیگری است که در بحث حفظ و تقویت فرهنگ شیعی در این برنامه مطرح می‌شود.

وی عنوان داشت: برخی فرقه‌های انحرافی افراطی و حاد وجود دارند که امام صادق(ع) شیوه مبارزه جدی و حاد را در برابر آنها انتخاب کرد.

مدیرگروه فقه و سیره رادیو معارف خاطرنشان کرد: شخصیت اخلاقی، سیره علمی و شیوه شاگرد‌پروری امام صادق(ع)، به کارگیری ماموران در دستگاه خلافت، سیره اجتماعی امام در عزاداری‌ها و امام صادق(ع) منجی مذهب شیعه از موضوعات دیگری است که می‌توان در قالب این موضوعات برنامه‌هایی را تولید کرد.

انتهای پیام/78003/ط30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول