اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پارس‌آباد:

مکتب امام صادق (ع) دانشگاه فرزانگی است

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد گفت: مکتب امام صادق (ع) دانشگاه فرزانگی، علم، ادب و کرامت است که فارغ‌التحصیلان آن شاخصه‌های ممتاز دارند.

مکتب امام صادق (ع) دانشگاه فرزانگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام ولی علوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر پارس‌آباد اظهار داشت: امام صادق (ع) با تمام توان بضاعت و سعی وافر کوشید تا شاگردان بی‌شماری را تربیت کند تا در یک حرکت و جهاد علمی میراث اسلام به یادگار بماند.

وی با اشاره به شرایط سخت و اوضاع دشوار دوران امامت ائمه هدی به ویژه بعد از حادثه کربلا عنوان کرد: ائمه اطهار همچون امام محمد باقر (ع)، امام جعفر صادق (ع) و امام موسی کاظم (ع) با توجه به شرایط جامعه راه و روش مقابله با دشمنان اسلام را شیوه علمی و گسترش فقه، اصول و مبانی اسلام اعلام کرده و با تربیت شاگردان بی‌شمار سعی کردند این معارف را در یک فضای سخت و دشوار ترویج دهند.

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد افزود: امام صادق (ع) که بنیانگذار فقه و مکتب شیعی و جعفری است با اندیشه بلند خود توانست شاگردان متعددی را پرورش دهد که در طول تاریخ شاهد برجای ماندن آثار گرانبها از این فرزانگان و انسان‌های شریف و متدین هستیم.

علوی در بخش دیگری از سخنان خود یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را در سالروز شهادتشان گرامی داشت و خاطرنشان کرد: شهیدان رجایی و باهنر متعلق به یک مقطع و برهه از انقلاب نیستند بلکه سبک و سیاق مدیریت و مسئولیت آنها در همیشه تاریخ می‌توانند ساری و جاری باشد تا همه بتوانند از آنها الگو بگیرند.

وی گفت: مردم انتظار خدمت صادقانه‌، بی‌منت و بی‌ادعا را دارند و اگر رجایی و باهنر محبوب قلوب شدند به خاطر شاخصه ساده‌زیستی و خدمتگزاری صادقانه بوده است.

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد به تحولات منطقه نیز اشاره کرد و بیان داشت: امروز در حالی امت اسلامی گرفتار صهیونیسم خبیث و آمریکای جنایتکار شده است که با تحرک و وحدت واقعی امت اسلامی توان غلبه بر چنین رژیم‌های دجال را دارد.

علوی ادامه داد: اوضاعی که امروز در سوریه شاهد آن هستیم نتیجه بی‌توجهی به اصل وحدت در بین امت اسلامی است و اگر این وحدت و یکپارچگی حفظ می‌شد امروز کسی جرات حمله به سوریه را نداشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: حمله به سوریه نشانه زیاده‌خواهی آمریکا و غرب است که بر خلاف قاعده دموکراسی و مقابله با تروریسم به شکل نابرابر در حال شکل‌گیری است.

انتهای پیام/62003/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول