اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقام دومای روسیه: اوباما درصدد قانونی جلوه دادن حمله به سوریه است

رئیس کمیته امور بین الملل دومای روسیه معتقد است تحمل اوباما برای تایید حمله نظامی به سوریه از سوی کنگره آمریکا به دلیل مخالفت افکار عمومی و خودداری انگلیس از همراهی او و در جهت قانونی جلوه دادن حمله به سوریه است.

مقام دومای روسیه: اوباما درصدد قانونی جلوه دادن حمله به سوریه است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "آلکسی پوشکوف" رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه معتقد است که "باراک اوباما" رئیس جمهوری روسیه مجبور شده است تا حمله نظامی به سوریه را به دلیل خودداری انگلیس از همراهی وی در این راه و با توجه به مخالفت افکار عمومی به تعویق بیاندازد و به دنبال حمایت کنگره این کشور برای قانونی جلوه دادن این اقدام باشد.

پوشکوف امروز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار این خبرگزاری گفت: من فکر می‌کنم که اوباما قصد دارد حمایت افکار عمومی آمریکا را دقیقا با توسل به قوه قانونگذاری این کشور بدست آورد.

این مقام بلندپایه دوما در عین حال یادآور شد که با توجه به شواهد طرح آمریکا برای آغاز عملیات نظامی علیه سوریه که اکنون دیگر انگلیس را در کنار خود ندارد، ابتدا مورد بررسی دقیق قرار گرفت و بعد از آن اوباما در اظهارات «جنجالی» خود از آمادگی برای صبر کردن تا بررسی مسئله سوریه در کنگره آمریکا خبر داد.

پوشکوف همچنین این نکته را مورد توجه قرار داد که انگلیس، این متحد قابل اعتماد آمریکا، بعد از بررسی مسئله حمله به سوریه در پارلمان این کشور  و مخالفت نمایندگان با آن، از شرکت در چنین جنگی سرباز زده است. بدین ترتیب حتی اگر مقامات آمریکایی این مسئله را به زبان نمی‌آورند، ولی این  واقعیت در خودداری اوباما از اقدام سریع نظامی علیه سوریه موثر بوده است.

انتهای پیام/ر

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول