اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقام دومای روسیه: هدف از حمله نظامی به سوریه سرنگونی رژیم است

رئیس کمیته امور بین الملل دومای روسیه هدف از حمله نظامی به سوریه را سرنگونی رژیم آن دانسته و رئیس کمیته امور بین‌الملل سنای روسیه هم معتقد است برخی درصدد مانع تراشی در کار بازرسان سازمان ملل در سوریه هستند.

مقام دومای روسیه: هدف از حمله نظامی به سوریه سرنگونی رژیم است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "آلکسی پوشکوف" رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه معتقد است که هدف از عملیات نظامی در سوریه دقیقا سرنگونی رژیم سیاسی در این کشور است.

پوشکوف امروز، چهارشنبه در صفحه «توئیتر» خود نوشت: هرچند مقامات واشنگتن این مسئله را پنهان کرده و می‌گویند قصد سرنگونی رژیم بشار اسد را ندارند، ولی هدف اصلی از اجرای عملیات نظامی در سوریه، دقیقا سرنگون کردن رژیم سیاسی این کشور از طریق نابود کردن توان بالقوه نظامی آن خواهد بود.

"میخائیل مارگلییف" رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه هم معتقد است که قصد دارند که مانع از کار بازرسان سازمان ملل برای تحقیق در مورد بکارگیری سلاح شیمیایی در سوریه شوند.

این سناتور بلندپایه امروز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «راسیا-24» گفت: اگر تک تیراندازان بتوانند به بازرسان سازمان ملل تیراندازی کنند، عواقب این مسئله بسیار جدی خواهد بود. آنها می خواهند مانع از کار تحقیق سازمان ملل شوند.

مارگلییف افزود: مسلما برخی مایل به تحقیقات بازرسان سازمان ملل نیستند. سئوال اینجاست که چرا؟ یا برای ضربه زدن به رژیم دمشق، و یا برای ممانعت از نتیجه نامطلوب تحقیقات تا اوضاع بصورت مبهم باقی بماند.

به عقیده وی، بسیار بعید است که دولت سوریه مانع از انجام تحقیقات سازمان ملل شود، چرا که حمله شیمیایی به دمشق دقیقا در زمانی رخ داد که بازرسان بین المللی در سوریه حضور داشتند. اگر دولت سوریه قصد چنین کاری را داشت، زمان مناسب تری را برای این کار انتخاب می‌کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول