اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد خبر داد

فعالیت 142 هیئت مذهبی در اسدآباد/ استفاده کامل از ظرفیت مساجد نشده است

مدیر اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد با اشاره به فعالیت 142 هیئت مذهبی در سطح شهرستان گفت: از این میزان، 70 هیئت در شهر و مابقی در روستاها فعالیت می‌کنند.

فعالیت 142 هیئت مذهبی در اسدآباد/ استفاده کامل از ظرفیت مساجد نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، حجت‌الاسلام موسی محبی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان اسدآباد با بیان اینکه تاکنون برای انتخابات شورای هیئات مذهبی در اسدآباد 12 داوطلب ثبت‌ نام کرده‌اند، اظهار داشت: صلاحیت کاندیداها در حال بررسی است و تا 10 روز آینده به استان اعلام ‌می‌شود.

وی گفت: از 12 داوطلب ثبت‌ نام شده، پنج نفر به عنوان عضو اصلی و دو نفر به عنوان علی‌البدل شورای هیئات مذهبی انتخاب خواهند شد.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد در ادامه با اشاره به اینکه 142 هیئت مذهبی در سطح شهرستان وجود دارد، افزود: از این تعداد 70 هیئت در شهر و مابقی در روستاها فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: رسالت شورای هیئات مذهبی، نظارت بر عملکرد هیئت‌های مذهبی استان است.

محبی با بیان اینکه تا قبل از سال 85 تنها دو خانه عالم در شهرستان اسدآباد وجود داشت، تصریح کرد: اکنون 10 خانه عالم در شهرستان وجود دارد که خانه عالم روستای چنارعلیا نیز با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

وی از فعالیت 35 مبلغ در شهرستان خبر داد و گفت: این تعداد مبلغ جوابگوی شهرستان نیست.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد با اشاره به اینکه 120 مسجد و 35 حسینیه در سطح شهرستان اسدآباد وجود دارد، گفت: مساجد محور اجرای کارها و برنامه‌های فرهنگی هستند و این در حالی است که نتوانستیم از ظرفیت مساجد استفاده کامل کنیم.

وی یکی از مشکلات مساجد را پرداخت هزینه‌های جاری دانست و افزود: دولت در بخشنامه‌ای هزینه‌های آب، برق و گاز را تا سقف معینی پرداخت می‌کند و امیدواریم حمایت دولت از مساجد بیش از پیش شود.

در پایان پیشنهاد خبرنگاران مبنی بر چرخشی کردن حضور ائمه جماعات در مساجد شهرستان، با استقبال مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همراه شد و وی در پاسخ به خبرنگاران گفت: این طرح خوبی است و  باید روی آن کار بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/89008/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول