اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تحصیلی سازمان وظیفه عمومی گیلان:

مشمولان غایب شرایط ادامه تحصیل ندارند

معاون تحصیلی سازمان وظیفه عمومی گیلان گفت: مشمولانی که برگ اعزام دارند اما خود را در موعد مقرر معرفی نکرده‌اند غایب محسوب شده و شرایط ادامه تحصیل ندارند.

مشمولان غایب شرایط ادامه تحصیل ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد قاسمی‌پور بعد از ظهر امروز در جمع مدیران آموزشی و مسئولان نظام وظیفه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گیلان در سالن دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برخی ضوابط ثبت‌نام مشمولان در دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی در گیلان را تشریح کرد.

وی اظهار کرد: مشمولانی که درخواست اعزام به خدمت داده‌اند و برای آن ها برگ اعزام صادر شده و خود را در موعد مقرر معرفی نکرده‌اند غایب محسوب شده و شرایط ادامه تحصیل ندارند.

به گفته این مسئول، دانش‌آموزانی که در سن 17 سالگی یا قبل از آن در مقطع دیپلم یا پیش‌دانشگاهی فارغ‌التحصیل شده‌اند برابر ماده 19 قانون پس از رسیدن به 18 سالگی تمام، شش ماه مهلت معرفی دارند.

وی افزود: اگر افراد در مهلت شش ماه معرفی در دانشگاه پذیرفته شوند شرایط استفاده از معافیت تحصیلی را پیدا می‌کنند.

قاسمی‌پور خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان دیپلم یا پیش‌دانشگاهی و متولدین سال‌های قبل در صورتی که دیپلم شاخه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش را حداکثر تا پایان 22 سالگی و پیش‌دانشگاهی را تا پایان 24 سالگی به صورت حضوری به پایان رسانده باشند می‌توانند با رعایت دیگر ضوابط از معافیت تحصیلی مقطع بالاتر استفاده کنند.

به گفته وی، دانشجویان اخراجی تا پایان خدمت یا اخذ معافیت دائم از نظر مقررات وظیفه عمومی مجاز به ادامه تحصیل نیستند.

معاون تحصیلی سازمان وظیفه عمومی گیلان، ادامه داد: میزان سنوات تحصیل در مقاطع مختلف برای دانشجویان ورودی مهر سال 1390 به بعد برابر کاردانی 2.5 سال، کارشناسی ناپیوسته سه سال، کارشناسی پیوسته پنج سال، کارشناسی ارشد پیوسته شش سال و کارشناسی ارشد ناپیوسته سه سال است.

وی میزان سنوات تحصیل برای دانشجویان مقطع دکترای پزشکی پیوسته را هشت سال و دکترای تخصصی نیز شش سال ذکر کرد.

قاسمی‌پور اضافه کرد: در مواقع ضروری و با تشخیص و اعلام کمیسیون موارد خاص دانشگاه به وظیفه عمومی، حداکثر یک سال به مدت‌های تحصیلی اعلام شده مذکور اضافه می‌شود.

وی درباره دانشجویان ورودی مهر 90 به بعد که در مهلت معرفی فارغ‌التحصیل می‌شوند، گفت: این افراد برابر ماده 35 قانون خدمت وظیفه عمومی شرایط استفاده از معافیت تحصیلی برای مقاطع بالاتر را ندارند.

به گزارش فارس، فارغ‌التحصیلان مقطع کاردانی و کارشناسی صرفاً مجاز به تحصیل در مقطع ناپیوسته بالاتر بوده و شرایط ادامه تحصیل در مقطع پیوسته بالاتر را ندارند مگر اینکه در رشته‌های مورد تأیید وزارت علوم یا بهداشت و بدون مقطع ناپیوسته بالاتر باشد که در این صورت سنوات تحصیل طی شده مقطع قبلی در سنوات مقطع جدید لحاظ می‌شود.

سربازان وظیفه حین خدمت در صورتی که در مقاطع کارشناسی و بالاتر پذیرفته شوند به شرط نداشتن غیبت اولیه، برابر روش مربوط از معافیت تحصیلی برخوردار می‌شوند و طبق یک تبصره موجود ترخیص سربازان برای تحصیل در مقطع کاردانی مجاز نیست.

انتهای پیام/84002/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول