اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان وظیفه عمومی گیلان:

فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های گیلان به خدمت فرا خوانده شدند

معاون سازمان وظیفه عمومی گیلان از فراخوان اعزام به خدمت فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های این استان در شهریور ماه جاری خبر داد.

فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های گیلان به خدمت فرا خوانده شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، وهاب محسن‌نژاد ظهر امروز در جمع مدیران آموزشی و مسئولان نظام وظیفه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گیلان در سالن دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، با اشاره به فرا رسیدن زمان اعلام نتایج آزمون سراسری و پذیرفته شدگان دانشگاه‌های سراسر کشور از مهر ماه امسال، ضوابط ثبت‌نام مشمولان در دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی را برشمرد.

وی اظهار کرد: با توجه به حذف شرط پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها از طریق آزمون سراسری، صدور معافیت تحصیلی برای دانشجویان پذیرفته شده در تمام دوره‌های تحصیلی دارای مجوز از شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بلامانع است.

این مسئول با بیان اینکه تحصیل دانشجویان در دوره‌های پودمانی، فراگیر، بین‌الملل، مجازی و دیگر مقاطع تحصیلی بدون آزمون مجاز است، افزود: داوطلبان با اعلام پذیرش از طرف دانشگاه و در صورت نداشتن غیبت، واجد شرایط بهره‌مندی از معافیت تحصیلی می‌شوند.

وی، از فراخوان اعزام به خدمت فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در شهریور ماه جاری خبر داد و گفت: سربازانی که خدمت دوره ضرورت آنها حداکثر تا تاریخ 30 اسفند ماه امسال به پایان می‌رسد در صورت موافقت دانشگاه می‌توانند تحصیل خود را تا اتمام خدمت به تعویق بیندازند.

محسن‌نژاد خاطرنشان کرد: تمام مشمولان فارغ‌التحصیل دانشگاهی که تاریخ اعزام آنها یکم شهریور ماه جاری بوده باید از روز شنبه دوم شهریور ماه در ساعت و محلی که توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا در برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح اعلام شده، حضور می‌یافتند.

به گفته وی، آن دسته از مشمولانی که به هر دلیل تاکنون موفق به دریافت برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح نشده‌اند باید به نزدیک‌‌ترین دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) مراجعه کنند.

معاون سازمان وظیفه عمومی گیلان خاطرنشان کرد: داوطلبان باید هرچه سریع‌تر نسبت به دریافت برگ مذکور اقدام کرده و طبق اطلاعات مندرج در آن عمل کنند.

وی ادامه داد: عدم حضور به موقع در زمان و محل‌های تعیین شده غیبت محسوب می‌شود و تمام مشمولان باید اوراق مربوط به اعزام مانند برگ آماده به خدمت، برگ واکسیناسیون، برگ معرفی‌نامه مشمولان به مراکز آموزش نیروهای مسلح و دیگر مدارک مورد نیاز از جمله شناسنامه، کارت ملی و ... را هنگام مراجعه به محل اعزام به همراه داشته باشند.

محسن‌نژاد، درباره پذیرش مشمولان در دانشگاه‌ها یادآور شد: مبنای پذیرش در دانشگاه‌ها چه با شرکت در آزمون و یا بدون آزمون تاریخ ثبت‌نام در دانشگاه است.

وی یادآور شد: در موارد خاص برای همکاری با دانشجو، تاریخ اعلام قطعی قبولی از طرف سازمان سنجش نیز می‌تواند مبنای پذیرش قرار گیرد.

به گزارش فارس، تمام دانش‌آموزانی که قبل از سن مشمولیت و یا در سن مشمولیت و در ماه‌های خرداد ماه و تیر ماه سال 91 فارغ‌التحصیل شده‌اند برای تحصیل در دانشگاه از مهر ماه 1392 منعی ندارند و باید پس از اخذ برگ درخواست معافیت تحصیلی از دانشگاه به یکی از دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند.

انتهای پیام/84002/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول