اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس:

اعتبارات در خوزستان عادلانه توزیع نشده است

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس گفت: نمایندگان مجلس اعتبارات را برای استان گرفته‌اند اما متاسفانه چانه‌ز‌نی‌ها و سفارشات مانع توزیع عادلانه آن‌ها شده است.

اعتبارات در خوزستان عادلانه توزیع نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، ناصر سودانی در جلسه کمیته برنامه‌ریزی اهواز که ظهر امروز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تشکیل شد، اظهار داشت: اولین جلسه برنامه‌ریزی شهرستان اهواز در دولت تدبیر و امید است که امیدواریم براساس فرمول‌هایی که از طرف روحانی ارائه شده است تدبیر، عقلانیت، اعتدال و امید را در ایران اسلامی به صورت محسوس ببینیم.

وی ادامه داد: یک سند توسعه‌ای در خوزستان و شهرستان اهواز مانند سند راه در نظر گرفته شده است که تمام برنامه‌ریزی‌ها براساس آن انجام می‌شود.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که یک خلا اساسی در حوزه اعتبارات وجود دارد، گفت: یکی از موارد اختصاص اعتبارات که به آن انتقاد بسیاری وارد است تخصیص اعتبار به ادارات کل از محل اعتبارات شهرستان اهواز است که باید این موضوع اصلاح شود.

وی با اشاره به این‌که در محدودیت منابع برای استان شکی وجود ندارد و همگی مسئولان و روسای استانی نیز به این مسئله اذعان دارند، عنوان کرد: باید تلاش کنیم منابع را توسعه دهیم و این کار از طریق ورود بخش خصوصی امکان‌پذیر است.

سودانی در این خصوص تصریح کرد: تشویق مردم به سرمایه‌گذاری از راه تکریم مردم و بسترسازی برای آن‌ها امکانپذیر است اما متاسفانه در ادارات ما آنقدر کاغذ بازی، بوروکراسی و حق‌الحساب گرفتن وجود دارد که افراد در میانه راه پشیمان می‌شوند.

وی به مزایای باز کردن راه برای سرمایه‌گذاری مردم اشاره کرد و اظهار داشت: با سرمایه‌گذاری مردم می‌توانیم نقدینگی مردم را جذب کنیم، امنیت اجتماعی به وجود آوریم و اجتماع از آرامش و اعتماد عمومی برخوردار می‌شود.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس با بیان این‌که اهواز باید به تمام معنا کلانشهر باشد، عنوان کرد: موقعیت شهرستان اهواز به واسطه بافت اجتماعی و موقعیت استراتژیکی که دارد بسیار حساس است و نیاز به توجه ویژه دارد.

وی به درگیری هشت ساله خورستان با جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: در این هشت سال خسارت بسیاری به استان وارد شد و جبران این خسارات نیازمند توجه ویژه وزیران و مدیران استانی است.

سودانی به وضعیت اسف‌بار بعضی از مناطق اهواز اشاره کرد و گفت: دیدن وضعیت بعضی از مناطق اهواز واقعاً باعث خجالت است.

وی خاطرنشان کرد: اهواز پیشانی خوزستان و مسئولان بسیاری در آن آمده و رفته‌اند اما متاسفانه شاهد هیچ تغییری نبوده‌ایم، تقصیر را به گردن نمایندگان مجلس می‌اندازند در حالی که ما اعتبارات را وارد استان کرده‌ایم.

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی در این خصوص افزود: این اعتبارات عادلانه توزیع نشده است و چانه‌زنی‌ها، سفارشات و توصیه‌ها در تخصیص اعتبارات بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی عنوان کرد: شعار رسیدگی به حاشیه‌های اهواز در استانداری داده می‌شود اما متاسفانه فقط در حد حرف باقی می‌ماند و در حاشیه‌های اهواز با 450 هزار نفر جمعیت محرومیت موج می‌زند.

انتهای پیام/72011/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول