اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) صورت می‌گیرد

راه‌اندازی دستجات عزاداری در بوشهر

سخنگوی شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بوشهر از راه افتادن و حرکت دستجات عزاداری و سوگواری و مراسم شهادت صادق آل عبا (ع) در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر در سالروز رئیس مذهب تشیع خبر داد.

راه‌اندازی دستجات عزاداری در بوشهر

حامد فکوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر با بیان اینکه باید تلاش کنیم معارف اسلامی را احیاء کنیم و آن را در جامعه اسلامی نهادینه سازیم، اظهار کرد: حرکت کاروان سوگواری و دستجات زنجیرزنی هیئت‌های مذهبی در سالروز شهادت صادق آل عبا (ع) با حضور آیت الله صفایی بوشهری نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر، مسئولان، روحانیون و مردم در شهر بوشهر صبح دوشنبه 11 مهر 92 ساعت 10 و 30 دقیقه از خیابان امام‌خمینی (ره) مقابل مسجد توحید به سمت مصلای جمعه مرکز استان به عزاداری می‎پردازند و در ادامه مراسم سوگواری در مصلا با سخنرانی و برپایی نمازجماعت برگزار می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: به همت هیئت مذهبی محبین حضرت رسول (ص) بوشهر و با همکاری هیئت مذهبی رایت العباس (ع) رهروان شهدا شهرستان مراسم ایام شهادت رئیس مذهب تشیع با سخنرانی حجت الاسلام جعفری زاده و با مداحی ذاکران اهل بیت (ع) کربلایی سید حسن هاشمی و کربلایی مهدی نظری یکشنبه 10 مهرماه 92 ساعت 21 و 30 دقیقه در تکیه آن هیئت واقع در کوچه حوزه مقاومت کربلا برگزار می‎شود.

فکوری گفت: در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) از سوی ستاد مردمی شورای هیئات مذهبی اداره کل تبلیغات اسلامی استان و با همکاری هیئت مذهبی محبان اهل بیت (ع) شهرستان بوشهر تعداد 4 هزار جلد «کتاب به یاد آن که مذهب حق یادگار اوست» بین نمازگزاران مساجد استان و عزاداران بوشهری توزیع خواهد شد.

سخنگوی شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان بوشهر گفت: مراسم سوگواری ایام شهادت رئیس مذهب تشیع صادق آل عبا (ع) به همت سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر جوادی و با مداحی مداحان بوشهری از شامگاه شنبه 9 شهریورماه 92 ساعت 20 و 30 دقیقه به مدت 3 شب در حسینیه عاشقان ثارالله مرکز استان برگزار می‎شود.

وی تاکید کرد: به همین مناسبت ویژه برنامه‎های محوری مراسم سوگواری ایام شهادت صادق آل عبا (ع) در بیش از 800 نقطه از مساجد، هیئت‎های مذهبی و حسینیه‎ها در استان برگزار و مراسم سخنرانی، سوگواری و زنجیرزنی دسته‎جات به همراه سینه‎زنی سنتی و نوحه‎خوانی با شکوه خاصی بر پا می‎شود که مردم بوشهر در این نوع عزاداری‌ها شرکت و به اهل بیت (ع) ابراز علاقه می‌کنند.

فکوری یادآور شد: به همت هیئت مذهبی محبین ابن زهرا (س) بوشهر با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان مراسم سوگواری و عزاداری ایام شهادت امام صادق (ع) خوزستانی‌های مقیم مرکز استان از 9مهرماه 92 به مدت 3 شب متوالی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید علی موسوی و با مداحی عادل جاسمیان فرد ذاکر اهل بیت (ع) ساعت 20 در حسینیه فاطمه زهرا (س) کوی بیسیم شهر بوشهر برگزار می‌شود.

فکوری با بیان اینکه احیاء امر اسلام و مکتب تشیع یکی از واجبات است و باید آثار برکات آن را در جامعه بیشتر کنیم، اضافه کرد: امروز وظیفه و رسالت همه جامعه اسلامی بسیار سنگین است و باید با برنامه ریزی صحیح فرهنگی و دینی بتوانیم آسیب های اجتماعی به خصوص نحله های انحرافی را در جامعه نابود کنیم.

وی یادآور شد: امید است پیروان مذهب حق روز عزای آن حضرت آن چه در توان دارند در مراسم سوگواری انجام دهند تا مشمول دعای مستجاب او شوند که فرمود: رحم الله من احیی امرنا رحمتی که سرمایه سعادت و وسیله نجات از شدائد برزخ و قیامت است.

انتهای پیام/66006/ح40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول