اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع نمایندگان در مازندران:/1

مازندران نیازمند توسعه متوازن است

دبیر مجمع نمایندگان در مازندران عامل توسعه‌نیافتگی مازندران را در عملکرد نمایندگان مجلس دانست و گفت: مازندران نیازمند توسعه متوازن است.

مازندران نیازمند توسعه متوازن است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، قاسم احمدی‌لاشکی پیش از ظهر امروز برای نخستین بار بعد از پذیرفتن دبیری مجمع نمایندگان مازندران در جمع خبرنگاران قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌های بهترین مشاور برای توسعه استان محسوب می‌شوند، اظهار داشت: یکی از مجموعه نخبگان جامعه رسانه‌ها هستند.

این مسئول با تاکید بر اینکه فضای جلسه با رسانه‌ها باید تعاملی و دو سویه باشد، افزود: قدرت تحلیل اصحاب رسانه بالا است و از این ظرفیت برای رفع مشکلات و توسعه استان باید استفاده شود.

احمدی تصریح کرد: همگرایی 12 نماینده مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی سبب می‌شود تا دیدگاه‌ها به دور از بخشی‌نگری باشد.

وی به وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: نماینده‌ها باید قانونگرا و نظارت کافی در اجرای درست قانون داشته باشند.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی مجلس به درستی به فعالیت‌های خود عمل کرد، گفت: بعد از انقلاب حدود 2 هزار و 700 مصوبه در مجلس گذرانده شد که از این میزان دو سوم لوایح دولت به مجلس و یک سوم نیز طرح‌هایی بود که در مجلس توسط نمایندگان انجام شد.

وی افزود: در مجلس نهم با وجود 170 نماینده جدید در مجلس این فضا فعال‌تر شد، در حال حاضر نزدیک به دو سوم طرح در یک سال اخیر در مجلس بررسی شد و یک سوم لوایحی بود که از دولت به مجلس آمد.

این مسئول با بیان اینکه مشکلات و نارسایی‌ها با ایجاد قانون در مجلس رفع نمی‌شود، اظهار داشت: درصد کمی از حل مشکلات ایجاد قانون است اما بحث اجرای قانون و نظارت نقش مهمی را در رفع نارسایی‌ها ایفا می‌کند.

احمدی افزود: معتقدم تاکنون نمایندگان در بحث نظارت بر اجرای قانون درست وارد نشدند.

وی ادامه داد: به استناد درست قانون، مجلس حق تحقیق و تفحص در همه زمینه‌ها را دارد.

دبیر مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مازندران به ظرفیت‌های استان پرداخت و گفت: مازندران بیش از 3 میلیون نفر جمعیت دارد و از لحاظ جمعیتی استانی بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه مازندران بیش از 23 هزار کیلومتر مربع مساحت مازندران است و این استان فقط در طول رشد کرده است، بیان داشت: تاکنون نمایندگان استان جزیره‌ای عمل می‌کردند و از نگرش استانی فارغ بودند.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی به اتحاد رویه بین نمایندگان استان تاکید کرد و متذکر شد: مجمع خوب نمایندگان می‌تواند در توسعه استان گره‌گشا باشد.

انتهای پیام/ /ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول