اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

ماجراجویی در سوریه برای آمریکا گران تمام می‌شود

یکی از مراجع تقلید قم گفت: هنوز سازمان ملل نظر خود را در مورد استفاده از مواد شیمیایی در سوریه اعلام نکرده، آمریکا قصد دخالت نظامی دارد و باید بگویم که انجام چنین کاری برای آنان گران تمام خواهد شد.

ماجراجویی در سوریه برای آمریکا گران تمام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دفتر آیت‌الله مکارم‌شیرازی، این مرجع تقلید در جمع نمازگزاران حرم رضوی با اشاره به نزدیک بودن شهادت امام صادق (ع) گفت: در 25 شوال و به مناسبت شهادت رییس مذهب جعفری، اقشار مختلف مردم با شکوه خاصی در مراسم راهپیمایی و عزای آن حضرت شرکت خواهند کرد و این روز را گرامی خواهند داشت.

وی در ادامه به تفسیر سوره والعصر و تشریح عمل صالح از دیدگاه قرآن پرداخت و ابراز داشت: یکی از نشانه‌های عظمت قرآن جامعیت در الفاظ آن است؛ هرکاری که به حال فرد و جامعه مفید باشد از دید قرآن عمل صالح است و شامل اعمال خاصی نمی‌شود؛ اگر هدف دانشجو از درس خواندن، محقق شدن و خدمت به مردم باشد، این یک عمل صالح است.

استاد حوزه علمیه قم به جامعیت اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: 1400 سال پیش اسلام برای یک مسئله کوچکی مانند پوست یک میوه یا یک سنگ که روی زمین و بر سر راه مسلمانان افتاده باشد و ممکن است آسیب برساند، دستور صادر کرده در حالی‌که در هیچ یک از ادیان دیگر با چنین ظرافتی به مسائل نگاه نشده است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اقدامات امام صادق (ع) بیان کرد: نخستین امتیازی که امام صادق در هنگام افول دولت بنی‌امیه به دست آورد، استفاده از فرصت انزوای آنان و تربیت 4 هزار شاگرد در مسجد پیغمبر و خانه خود بود که حتی برخی از آنان 30 هزار حدیث از ایشان نقل کرده‌اند.

وی به جامعیت امام صادق (ع) در مواجهه با موضوعات اشاره کرد و اظهار داشت: جامعیت ایشان به اندازه‌ای بود که اگر پیروان مذاهب دیگر به ملاقات ایشان می‌آمدند، مطابق با مذهب و مستدلات خود با آنان صحبت می‌کردند.

این مرجع تقلید به پیشرفت علم توسط مسلمانان اشاره و تاکید کرد: زمانی که جامعه اسلامی در حال تولید علم بود، جوامع غرب در دوران جاهلیت خود به سر می‌بردند؛ کتاب بوعلی سینا در حدود 300 سال در دانشگاه‌های اروپا تدریس می‌شد و امروز نیز مسلمانان باید بکوشند تا برتری علمی خود در علوم مختلف را به دنیا ثابت کنند.

رئیس‌جمهور مراقب اداره سیستم آموزشی کشور باشد

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه اگر بخواهیم جامعه‌ای اسلامی داشته باشیم باید ساختار آموزشی کشور را اصلاح کنیم بیان داشت: رئیس جمهور باید مراقب باشد که آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها را در اختیار افراد آگاه و معتقد به مبانی اسلام و فرهنگ اسلامی قرار دهد؛ اگر این‌ها اصلاح شود، کل کشور اصلاح خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به تحولات اخیر منطقه تصریح کرد: مسلمانان باید آگاه و هوشیار باشند که آمریکا در حال ویران کردن کشورهای اسلامی یکی پس از دیگری است؛ همان‌گونه که وارد عراق شد و آن را به این شکل درآورد، کشور افغانستان و مصر نیز به همین شکل و امروز قصد دخالت در سوریه را دارد که باید بگوییم والله مسلمانان خواب هستند که این اتفاقات را می‌بینند و بازهم با یکدیگر درگیری دارند.

وی با بیان اینکه هیچ‌گاه راه مذاکره بسته نمی‌شود تأکید کرد: هنوز سازمان ملل نظر خود را در مورد استفاده از مواد شیمیایی در سوریه اعلام نکرده، آمریکا قصد دخالت نظامی دارد و باید بگویم که انجام چنین کاری برای آنان گران تمام خواهد شد.

آیت الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: این زورگویان بی‌عقل هرکجا که منافعشان در خطر باشد، چنین جنایاتی را مرتکب می‌شوند و در مقابل آنان مسلمانان باید دشمن واقعی خود را بشناسند و دست در دست یکدیگر با آنان مقابله کنند.

انتهای پیام/2258/ع/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول