اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واشنگتن پست:

اوباما قبل از حمله به سوریه، به گورستان نظامیان جنگ‌های آمریکا سری بزند

در حالیکه دولت اوباما خود را برای حمله احتمالی به سوریه آماده می‌کند، یک نویسنده آمریکایی تاکید دارد اوباما باید پیش از حمله به سوریه، به قبرستان ملی آرلینگتون آمریکا که محل دفن نظامیان قربانی جنگ‌های آمریکاست، سری بزند.

اوباما قبل از حمله به سوریه، به گورستان نظامیان جنگ‌های آمریکا سری بزند

به گزارش فارس، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در گزارشی به قلم «دانا میلبانک» نوشت که درحالیکه «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی گزینه اقدام نظامی علیه سوریه و دیدار با مشاوران نظامی و رایزنی با متحدان واشنگتن و مذاکره با سران کنگره و احتمالا بررسی نتایج نظرسنجی هاست، باید قبل از حمله به سوریه، به قطعه 60 قبرستان ملی «آریلینگتون» که محل دفن کشته شدگان جنگ عراق و افغانستان است، سری بزند.

* راه بهتری جز سر زدن به قبرستان، عواقب جنگ را به یاد مقامات آمریکا نمی اندازد

میلبانک نوشته است: این جنگجویان کشته شده در کنار کسانی دفن شده اند که در جنگ های گذشته خدمت کردند و 25 ردیف این قبرستان را از اوایل سال 2002 میلادی تاکنون پر کرده اند.

نویسنده این گزارش در ادامه نوشته است که هیچ راه بهتری جز سر زدن به این قبرستان، عواقب و پیامدهای جنگ را برای کسانی که در پایتخت هستند، به تصویر نمی کشد.

میلبانک در ادامه با اشاره به بازدید سال گذشته میلادی اوباما از قطعه 60 این قبرستان همزمان با روز یادبود قربانیان جنگ نوشته است: من این هفته به قطعه 60 رفتم و دیدم که از زمان بازدید اوباما از این قبرستان در روز یادبود قربانیان جنگ تاکنون، چند ردیف که حدود 50 قبر می شود، اضافه شده است و آنچه باعث ناراحتی است، این است که از زمان روز یادبود قربانیان جنگ (سال گذشته) تاکنون، مراسم خاکسپاری هیچ یک از این جنگجویان رسانه ای نشده است.

* ادامه اجرای طرح دولت بوش برای پاکسازی عواقب جنگ عراق در آرلینگتون

این نویسنده نوشته است که بر اساس گمان او، دلیل عدم رسانه ای شدن مراسم خاکسپاری این نظامیان کشته شده، این است که مسئولان قبرستان آرلینگتون خانواده قربانیان را از پذیرش خبرنگاران دلسرد می کنند و این همان کاری است که دولت بوش در راستای تلاش برای پاکسازی جنگ عراق انجام می داد.

* اوباما درصدد پر کردن ردیف های خالی قبرستان آرلینگتون از قربانیان جنگی

میلبانک در انتهای گزارش خود اینطور نوشته است: در حال حاضر که اوباما خود را برای اقدام نظامی احتمالی در سوریه آماده می کند، او با گزینه حمله حداقلی روبرو است که منجر به دخالت کم و یا گسترده تر آمریکا در سوریه می شود و این امر هزینه برتر خواهد بود و ممکن است کارآمد نباشد؛ اوباما مطمئن است که در هر حالت از وی انتقاد می شود اما برای او اهمیتی ندارد. آنچه برای اوباما اهمیت دارد، این است که آیا چشم اندازهای موفقیت در سوریه بهانه پر شدن ردیف های بیشتری از قطعه 60 در قبرستان آرلینگتون را تامین می کند یا خیر.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول