اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اصفهان:

توجیح اقتصادی برای باغات غرب اصفهان وجود ندارد/ خشکی باغات در اثر کم‌آبی

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باغات منطقه غرب اصفهان نه اجازه ساخت و ساز دارند و نه آبی برای آبیاری باغات و توجیه اقتصادی هم ندارند.

توجیح اقتصادی برای باغات غرب اصفهان وجود ندارد/ خشکی باغات در اثر کم‌آبی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، کریم داوودی ظهر امروز در آخرین جلسه دوره سوم شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان و متقاضیان کار بیشترین مراجعه کنندگان به شورای شهر هستند، اظهار کرد: خانواده‌ این جوانان با مشقت و صرف هزینه زیادی فرزندان خود را به دانشگاه می‌فرستند، در حالی که امروز بیکاری افراد فارغ‌التحصیلان به یک معضل اجتماعی بزرگ تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه شورای شهر نمی‌‌تواند این تعداد رقم بالای جوانان را در بدنه شهرداری بکارگیری کند، افزود: شهرداری هم زیادتر از حد سازمانی خود نیرو دارد و این در حالی است که ما هر روز با این معضل مواجه هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید به اینکه لازم است تا شبکه اجتماعی شهر توسط معاونت اجتماعی و در رابطه با کاریابی و از طریق فرهنگسراها اقدام کند، تصریح کرد: طبق بررسی‌ها این امکان هست که برخی از فارغ‌التحصیلان را شرکت‌های خدماتی بکارگیری و در این راستا شرکت‌های دانش‌بنیاد با ایجاد سرمایه‌گذاری چنین قابلیتی برای بکارگیری نیروهای بیکار دارند.

*کارخانجات زیر بار افراد تحصیل کرده اما بدون تخصص و تجربه کاری نمی‌روند

وی با بیان اینکه کارخانجات و بخش خصوصی نیز عنوان می‌کنند که افراد فارغ‌‌التحصیل نمی‌توانند نیاز ما را برطرف کنند، گفت: کارخانجات می‌گویند ما نیاز به افراد تخصصی و تجربه داریم در حالی که این فارغ‌التحصیلان هیچ تخصصی نداشته و کار عملیاتی انجام نداده و فقط دارای مدرک و از عهده کار بر نمی‌آیند.

داوودی ضمن ابراز امیدواری که شورایاری‌ها در آینده بتوانند در این زمینه گامی بردارند، بیان کرد: مراکز و هسته‌ای محلات نیز در زمینه به کار گیری نیروهای فارغ‌التحصیل می‌توانند موثر باشند هر چند این فاصله بین دانشگا‌ه‌ها و مراکز کارگاهی و تولیدی به این قضیه دامن می‌‌زند.

*باغات منطقه غرب اصفهان به باغ ویلا تبدیل شوند

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه یک سال گذشته وضعیت آب اصفهان را با توجه به کمی آبی زاینده‌رود گوشزد کردیم، گفت: انهار غرب اصفهان و در حواشی خیابان آتشگاه هیچ آبی برای باغات ندارند و در این زمینه نیز هیچ توجیه اقتصادی وجود ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با پیشنهاد اینکه می‌توان از این قابلیت برای باغ ویلا استفاده کرد، گفت: مردم با سرمایه‌گذاری در تولید باغداری و تبدیل آن به باغ ویلا بهتر می‌توانند از این سرمایه‌ خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه زمین و باغ در این منطقه زیاد است، اما نه اجازه ساخت‌و ساز دارند و نه آبی برای حفظ باغات هست، افزود: اکنون باغات غرب اصفهان در حال خشک شدن هستند و در این راستا با همکاری معاونت خدمات شهری قرار شد، ضوابط استفاده بهینه از این باغات به شورای برنامه‌ریزی استان برود که البته قصور در این زمینه صورت گرفته و طرح نشده است.

داووی همچنین به مدرسه‌ مجاور منارجنبان و پیوستن به حیات این مکان تاریخی اشاره کرد و گفت: این زمین برای جذب بیشتر گردشگر و پیوستن به فضای منارجنبان صورت گرفت در حالی که مدت نزدیک دو سال است که این زمین رها شده و هیچ فضای سبزی ایجاد نشده است.

وی در پایان صحبت‌های خود از اصحاب رسانه که در دوره سوم شورا یاریگر اخبار شورای اسلامی شهر بودند، تشکر کرد.

انتهای پیام/63012/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول