اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان اردبیل عنوان کرد

اجرای مرحله دوم هدفمندی در گرو پرداخت سهم صنعت و بهداشت

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: تا زمانی که سهم 30 درصد صنعت و 10 درصد بهداشت و درمان از محل هدفمندی یارانه‌ها تامین نشود مجلس مجوز اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها را نخواهد داد.

اجرای مرحله دوم هدفمندی در گرو پرداخت سهم صنعت و بهداشت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مصطفی افضلی‌فرد صبح امروز در نشست با جمعی از روسای اتحادیه صنفی در اردبیل اظهار داشت‌: مشکلات اقتصادی که امروز در جامعه وجود دارد هر چند بخشی از آنها ناشی از آثار تحریم‌های استکبار جهانی است اما بخشی نشأت گرفته از ضعف مدیریت داخلی و بی‌تدبیری‌هاست که در جامعه شاهد آن هستیم.

وی عنوان کرد: بنده در نطقی که چهارشنبه گذشته در مجلس داشتم خطاب به رئیس ‌جمهور اعلام کردم دشمن به دلیل آنکه ملت ما را از انقلاب پشیمان کند سبد کالایی روزانه مردم را نشانه گرفته است تا به هر نحو ممکن در این زمینه نارضایی به وجود آورد تا به تبع آن تامین معیشت و اشتغال مردم دچار مشکلات جدی شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر مجلس به وزرای روحانی رای اعتماد داد به خاطر عزم دولت یازدهم در حل مشکلات اقتصادی بوده که امیدواریم دولت عزم خود را جزم کند تا در فرصت 100 روزه نارسایی‌های اقتصادی و معضلات ناشی از آن برطرف شود.

افضلی‌فرد تصریح کرد: مجلس حس نیت خود را در این باب با رای بالا به وزرای اقتصادی و تیم اقتصادی دولت نشان داد و به رغم آنکه پیشینه بعضی وزرا چندان نیز مطلوب و رضایت‌بخش نبود و مباحثی در کمیسیون‌ها و کمیته‌های کارشناسی مطرح بود سعی کرد با رای بالا به اکثر وزرا از دولت حمایت کرده تا دولت نیز محکم و مقتدرانه مسائل را پیگیری کند.

وی گفت‌: رئیس جمهور در صحن علنی مجلس اعلام کرد که تلاش گسترده‌ای را آغاز می‌کند تا تامین کالاهای اساسی مردم تا پایان سال صورت گیرد که در این بین توجه ویژه به دهک‌های پایین جامعه است تا از این بابت متضرر نشوند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل ابراز داشت: وزیر قبلی صنعت، معدن و تجارت زمانی که به مجلس دعوت شد تا به همراه سایر وزرای اقتصادی توضیحاتی را در مقابله با تحریم‌های دشمن و راهکارهای عملی در این زمینه ارائه کند واقعاً توضیحات غضنفری قانع کننده نبود و ما احساس می‌کردیم که دولت در تامین مایحتاج مردم شایسته عمل نکرده است.

افضلی‌فرد با بیان اینکه دولت قبلی به رغم پیشینه‌ها در خصوص آثار تحریم کار چندان جدی برای تامین مایحتاج مردم انجام نداده بود، خاطرنشان کرد: دولت به جای اختصاص ارز مرجع به کالاهای اساسی مردم و واردات آنها و پیش‌بینی برای پر نگه‌داشتن انبارها در یک سوء مدیریت به کالاهای غیر ضرور و خودروهای لوکس ارز مرجع اختصاص داد که این خلاف قانون بود.

وی گفت‌: دولت تدبیر و امید قول داده است که ضمن برچیدن بساط نظام دلالی در کشور و واسطه‌گری به واردات، توزیع مناسب کالاهای اساسی و حمایت از اصناف کمک کند تا در این باب این فعالان متضرر نشوند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل با یادآوری اینکه سهم تولید و صنعت از هدفمندی یارانه‌ها پرداخت نشده است، تاکید کرد: از سهم 30 درصدی تنها 3 درصد بر اساس اعلام دیوان محاسبات پرداخت شد در حالی که دولت جدید قول داده است در حل مشکلات اقتصادی در 100 روز این سهم را ارتقا داده و مشکلات ناشی از آن را برطرف کند.

افضلی‌فرد با بیان اینکه مجلس مصمم است تا پرداخت نشدن سهم 30 درصد تولید و 10 درصد بخش سلامت جلوی اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها را بگیرد، گفت: به دلیل آنکه دولت قبلی تعهدی در این زمینه نداد شاهد اجرای مرحله دوم اجرای هدفمندی یارانه‌ها نبودیم.

وی ابراز داشت: ما قرار است در کنار این مباحث در دفاع از حق و حقوق مردم استان حق‌آبه‌ 380 میلیون متر‌مکعبی خودمان را قزل‌اوزن و یک میلیارد و 200 متر‌مکعبی را از ارس بگیریم و اختصاص مابقی این حق‌آبه به دریاچه ارومیه و جاهای دیگر هیچ ربطی به ما ندارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان گفت: مجمع در جلسه اخیر خود به اتفاق آرا و بدون قرعه‌کشی رئیس جدید و سخنگوی مجمع را انتخاب کرد و قرار است در اولین گام با وزیر کشور دیدار داشته باشیم.

افضلی‌فرد در خصوص مطالبات اصناف برای راه‌اندازی دفتر اتحادیه در یک جای مناسب و مطلوب‌تر نیز یادآور شد: قرار شده است راه و شهرسازی استان زمینی را اختصاص دهد تا اتحادیه استان بتواند ساختمانی در شأن این مجموعه احداث کند.

وی افزود: بخشی از نواسانات قیمت مربوط به مسائل و مشکلات کشوری و بخشی نیز مربوط به مشکلات درون استانی است که امیدواریم با ممانعت از احتکار و جلوگیری از بعضی دلال‌بازی‌ها ثبات قیمت را در بازار شاهد باشیم.

این نماینده مجلس اظهار داشت: وزیراقتصاد که با رای بی‌سابقه مجلس راهی وزارتخانه شد قول داده است ظرف 15 روز چالش‌ها و علل عدم ثبات قیمت‌ها را مورد ارزیابی قرار دهد تا تلاطم موجود در بازار فروکش کند.

افضلی‌فرد با اشاره اصلاحیه بودجه سال 92 و مباحث مطرح شده از سوی دولت ادامه داد‌: در این لایحه باید 62 ماده تغییر پیدا کند که به نظر می‌رسد مجلس برای اصلاح در این ماده‌ها وقت کارشناسی بیشتری را صرف کند که امیدرواریم با این اصلاحیه ایرادات مربوط به لایحه بودجه که بنده بارها در مورد آن تذکر داده‌ام، برطرف شود.

وی از اصناف خواست تا پیشنهادات خود را برای اصلاح قوانین و مفاد بودجه 92 ارائه کنند تا در صورت نیاز اصلاح صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رویه نامطلوب بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به دلیل بهانه قرار دادن ناهمگونی منابع و مصارف بانکی اذعان داشت: اگر منابع و مصارف مطرح است چرا بانک‌ها به برخی نورچشمی‌ها تسهیلات می‌دهند و یا هر روز بر شعبات خود می‌افزایند.

انتهای پیام/62001/ط40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول